MySkills Blog

Jak napisać CV?

on 8 września 2016 No comments

W poprzednim artykule z tego cyklu zostały wymienione podstawowe błędy, które mogą zadecydować na Twoją niekorzyść podczas pierwszego etapu rekrutacji. Skoro już wiesz, czego nie pisać w swoim CV, czas przyjrzeć się temu, co powinno zawierać, aby nie tylko zwróciło uwagę rekrutera, ale również zapadło w jego pamięci.

Czytelny układ

Spójrz na swoje CV. Czy na pierwszy rzut oka wszystko jest dla Ciebie jasne i czytelne? Czy wiesz, gdzie szukać swoich dodatkowych umiejętności, gdzie doświadczenia zawodowego, a gdzie danych kontaktowych? Twoje CV powinno być ułożone w taki sposób, by wszystko zmieściło się na jednej stronie i aby jego układ był czytelny i uporządkowany. Wygląd Twojego CV powinien być dostosowany do rodzaju pracy, którą chcesz wykonywać. Jeśli chcesz zająć się pracą w branży kreatywnej, od Twojego CV wymaga się znacznie więcej pod kątem wizualnym. Najlepiej, by zostało przez Ciebie wykonane lub zaprojektowane. Twoje CV jest Twoją wizytówką i musisz mieć świadomość tego, że na tej podstawie jesteś oceniany. Przemyśl, jakie kolory powinny dominować, jakiego fontu chcesz użyć, które aspekty CV należy wizualnie podkreślić. Pobaw się tym trochę i stwórz coś, co na pierwszy rzut oka będzie mówiło „to właśnie mnie szukacie”.

Odpowiednie zdjęcie

Jeśli wydaje Ci się, że zdjęcie z wakacji będzie odpowiednie do Twojego CV, to jesteś w błędzie. Wiele osób umieszcza swoje zdjęcia z dokumentów i o ile jest to poprawne i zrozumiałe rozwiązanie, tak warto jednak pokusić się o wykonanie biznesowej sesji zdjęciowej. Dobrze mieć w zanadrzu dobrze wykonane zdjęcie, które przedstawiać będzie Cię w biznesowym stroju, a które jednocześnie nie będzie tak sztuczne tak jak zdjęcia do dokumentów. Od zdjęcia wiele zależy – to tak jak przy pierwszym kontakcie – wystarczy zaledwie kilka sekund, aby u kogoś w głowie pojawiły się pierwsze skojarzenia na Twój temat. Takie zdjęcie przyda Ci się jeszcze wiele razy – wykorzystasz je na biznesowych portalach społecznościowych, takich jak Linkedin czy MySkills. Wykorzystasz je wiele razy w sprawach związanych z pracą (np. możesz zostać poproszony o przesłanie zdjęcia do zakładki „o nas” czy do stopki w mailu).

Pokaż, że świadomie aplikujesz na dane stanowisko

Bardzo ważna zasada – nie wysyłaj wszędzie tego samego CV. Jeśli aplikujesz na różne stanowiska, które mają ze sobą niewiele wspólnego – przygotuj kilka wersji CV. Pisząc o doświadczeniu zawodowym, zacznij od ostatniego stanowiska, którym chcesz się pochwalić. Wypisz zadania, za które byłeś odpowiedzialny, a które pokrywają się z zadaniami, które będą związane ze stanowiskiem, na które aplikujesz. Możesz również wyszczególnić rzeczy, których się nauczyłeś na danym stanowisku oraz podkreślić swoje osiągnięcia. Pokaż, że świadomie aplikujesz na dane stanowisko i już masz doświadczenie w danym obszarze.

Dane kontaktowe, klauzula ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych

Bardzo ważna rzecz – pamiętaj, aby dołączyć klauzulę ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Jest ona konieczna, by rekruter mógł do Ciebie zadzwonić i zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Aby mógł się z Tobą skontaktować, musisz również podać swój nr telefonu i adres mailowy. Warto o tym przypomnieć – bo choć wydaje się to jasne, to w wielu CV tego brakuje. Zwróć również uwagę, czy Twój adres mailowy brzmi profesjonalnie, czyli składa się z Twojego imienia i nazwiska lub kompilacji tego typu.

Zadbaj o swoją widoczność w Internecie

Twoje CV to nie wszystko. Możesz mieć 100% pewności, że na dowolnym etapie rekrutacji, osoba odpowiedzialna za dobór pracowników może sprawdzić to, w jaki sposób prezentujesz się w Internecie. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zbudować swój wizerunek w social media, zapraszamy do naszego artykułu na ten temat.

Anna WojciechowskaJak napisać CV?

Related Posts

Take a look at these posts