Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z budowaniem swojej marki, czy masz już ugruntowaną pozycję na rynku pracy – jeśli chcesz dbać o swój profesjonalny wizerunek w sieci, musisz dowiedzieć się, jak budować wizerunek w social media. Przestrzegaj tych 5 zasad!
Określ swoje cele
Zanim zaczniesz budować swój wizerunek w social media, odpowiedz sobie na początku, co chcesz dzięki temu osiągnąć. Czy chcesz zwrócić na siebie uwagę potencjalnego pracodawcy, czy chcesz zbudować pozycję eksperta? Ustal szczegółowo, jakie masz oczekiwania wobec swoich działań, a o wiele łatwiej będzie Ci podjąć konkretne kroki w celu ich realizacji. Jeśli nie masz jeszcze sprecyzowanej ścieżki rozwoju i ciężko Ci zdecydować, czym chcesz się zajmować, nasz poprzedni artykuł będzie Ci pomocny.
Bądź widoczny
Cele już zostały ustalone – wiesz, co chcesz osiągnąć i co mówić. Czas więc na krok kolejny, czyli pokazanie siebie światu! Pamiętaj, że nikt nie będzie się domyślać, jaki potencjał w Tobie drzemie. Zdarza się, że pracownicy latami tkwią na znienawidzonych przez siebie stanowiskach, zajmując się rzeczami, które nie dają im satysfakcji, głównie dlatego, że bali się pokazać swoich mocnych stron. Mów o nich głośno! Media społecznościowe są do tego idealnym miejscem, tym bardziej, że znajdziesz tutaj kompleksowe narzędzia, które świetnie Ci w tym pomogą. Zadbaj o swoją obecność w portalach skierowanych do osób, które z jednej strony chcą budować swój profesjonalny wizerunek w social media, a z drugiej zależy im na samokształceniu i osiąganiu zamierzonych celów. Oprócz najpopularniejszych na polskim rynku stron, warto zwrócić w tym miejscu uwagę na MySkills – portal, dzięki któremu nie tylko dodasz swoje internetowe CV, nawiążesz biznesowe relacje i dasz się odnaleźć rekruterom. MySkills podpowie Ci również, które szkolenia należałoby odbyć, aby podnieść swoje kompetencje w porównaniu z innymi osobami, pracującymi na stanowisku Twoich marzeń.
Dbaj o spójność
Bardzo ważne! Dbaj o spójność przekazywanych informacji. Pamiętaj, żeby podawane przez Ciebie informacje były zgodne z Tobą i budowały wiarygodny obraz Ciebie. Bardzo niekorzystnie wpływa na wizerunek udawanie kogoś, kim się nie jest. Prędzej czy później prawda wyjdzie na jaw, zatem warto wydobyć swoje najlepsze atuty i właśnie nimi zainteresować odbiorców.
Dbaj o poprawność językową
To, jak piszesz, jest Twoją najlepszą wizytówką w Internecie. Zwróć szczególną uwagę, aby w Twoich tekstach nie było błędów językowych i merytorycznych. Zadbaj o formę swojej wypowiedzi, bogactwo słownictwa i jakość wypowiedzi. Dostosuj język do celu, który chcesz osiągnąć – jest on głównym narzędziem przekazu.
Buduj relacje
Dołączaj do internetowych społeczności, które pozwolą Ci poznać osoby podobne do siebie oraz takie, od których będziesz mógł wiele się nauczyć. Pamiętaj, że budowanie relacji trwa czasem latami – nie da się tego procesu przeskoczyć. Zbudowanie sieci wartościowych relacji to klucz do zbudowania pożądanego wizerunku w social media.