MySkills Blog

Facebook – 5 zasad, które wspomogą Twój biznes.

on 30 września 2015 No comments

Być

Przede wszystkim warto BYĆ na Facebook’u. Po pierwsze – należy założyć profil prywatny, który daje możliwość lepszego zarządzania naszym fanpagem.
Profil prywatny to dane o nas, naszych zainteresowaniach. Nie warto robić z niego tablicy ogłoszeń, ale warto pamiętać, że niezabezpieczony ustawieniami prywatności, może być studiowany  przez naszych Klientów, szefów czy potencjalnych pracodawców. Nie warto zatem zamieszczać zdjęć z imprezy, czy o wysokim stopniu prywatności.
Ale bez profilu prywatnego, korzystanie z portalu Facebook jest niekompletne.
Fanpage – to inaczej strona firmowa. Możemy zarządzać kilkoma stronami. Jest to o tyle ważne, że przełączając się pomiędzy nimi – bez wylogowywania się i logowania za każdym razem – w ciągu kilku minut jesteśmy w stanie przejrzeć i zaplanować kolejne posty.
Dlaczego jest tak ważnym elementem Facebook’a? Ponieważ ma inne możliwości niż profil prywatny, trudniej zbudować zasieg, ale wykorzystując profil prywatny do celów firmowych naruszamy regulamin Facebook’a i narażamy nasz profil na blokadę.

Korzystać

Po co nam fanpage, który nie żyje? Lepiej w ogóle go nie tworzyć. To co nie funkcjonuje, jest niewidoczne. Masz profil? Masz fanpage? Korzystaj z nich. Zamieszczaj materiały – najlepiej z minimum dwoma zdjęciami, a jeszcze lepiej filmem. Takie materiały są najlepiej oceniane przez FB i będą widoczne dla większej ilości odbiorców. Pamiętaj o przekierowywaniu czytelników na swoją stronę internetową.
Im więcej polubień, im więcej komentarzy i udostępnień, tym większy…

Zasięg

Nie wszystkie osoby, które polubiły Twoją stronę widzą każdy Twój post. Zasięg to bardzo nierówna walka… Od czego zależy? Od atrakcyjności posta. Post jest atrakcyjny wówczas, kiedy spełnia wymogi Facebook’a. Na tę chwilę najmniej atrakcyjne są wpisy tekstowe. Warto opatrzyć je co najmiej dwoma zdjęciami. Najbardziej atrakcyjne są posty z filmem.
Jak wspomagać zasięg? Należy pamiętać, że same polubienia nie wystarczą. Liczą się komentarze i udostępnienia. Jak je uzyskać? Zadając pytania i umieszczając naprawdę atrakcyjne wpisy. I nie mówię tutaj o piąteczku i piątuniu, ale wpisy tematyczne o ciekawej treści i grafice.
Aby zwiększyć zasięg postów zaczęły powstawać grupy wsparcia. Na czym to polega? Osoby niezwiązane ze sobą tworzą grupę i mają za zadanie umieszczać na niej swoje wpisy, które chcą wypromować. Następnie należy wejść na wpisy innych i polubić je, skomentować lub udostępnić. Grupy te działają na zasadzie wzajemności. Mechanizm działania udostępniania idealnie oddaje poniższa grafika dotycząca udostępniania postów o psach do adopcji.

infografika facebook

Wydarzenia na Facebook’u

Jeżeli organizujesz szkolenie, event, czy spotkanie – utwórz wydarzenie. Pozwoli Ci to zamieścić ciekawą grafikę, wszystkie najważniejsze informacje o wydarzeniu – opis, miejsce, czas, a także zaprosić znajomych.

Wydarzenie możesz też udostępniać i korespondować z osobami, które dołączyły. Pamiętaj, że zaproszone osoby – często z sympatii – dołączają do wydarzenia, ale nie deklarują uczestnictwa. Warto dopytać tych, którzy dołączyli, czy rzeczywiście planują udział w naszym przedsięwzięciu.

Kilka lat temu głośno było o 23-letniej studentce, która chciała się spotkać ze swoimi znajomymi nad zalewem Zakrzówek i utworzyła publiczne wydarzenie na FB. Zasięg był tak ogromny, że na piknik przyszło kilka tysięcy młodych ludzi. Odpowiedzialnością za zorganizowanie „imprezy masowej” obarczono niczego nieświadomą dziewczynę. I poniosła konsekwencje.

Reklama

Aby dotrzeć do nowych odbiorców warto zainwestować w reklamę. FB pozwala na doprecyzowanie grupy docelowej – począwszy od wieku, poprzez płeć, zainteresowania, aż po miejsce zamieszkania. Dzięki temu reklama będzie się wyświetlała osobom, które uznaliśmy za naszych potencjalnych zainteresowanych produktem/usługą. A zapłacimy tylko za tzw. kliknięcia.

Pozwala to zaoszczędzić środki i uniknąć spamowania. Oczywiście pod warunkiem, że odpowiednio sporządzimy profil Klienta.

Pamiętaj, że jeżeli chcesz pomóc znajomemu – komentuj i udostępniaj. Samo lajkowanie na Facebook’u już nie działa. Kiedy czytasz ten tekst, może się zdarzyć, że nie wszystko o czym napisałam jest aktualne. Dlaczego? Bo Facebook to twór żywy, który ewoluuje i zmienia się czasami z dnia na dzień. Dlatego tak ważne jest, by być na bieżąco i szkolić się co jakiś czas z nowych możliwości, jakie dają media społecznościowe.

 

Joanna Czerska-Thomas Facebook w biznesie

Joanna Czerska-Thomas
Agencja Reklamowa M4Bizz
Tel. 501 925 206

Czytaj także:

-Efektywna para w stanie flow.

-Skill- Twój klucz do portalu.

– Pokolenia zwinności AGILE – Sposób na zwycięski zespół?

 

adminFacebook – 5 zasad, które wspomogą Twój biznes.

Related Posts

Take a look at these posts