Brak asertywności w pracy jest drogą, która prowadzi prosto do frustracji. A frustracja pociąga za sobą wiele negatywnych konsekwencji, m.in. zmniejszenie efektywności czy brak zaangażowania. To z kolei nie pozostaje niezauważone w oczach przełożonego, co skutkuje upomnieniami, a w najgorszym przypadku zwolnieniem. Na jakie zachowania w pracy nie możesz się więc godzić, aby żyć w zgodzie z sobą?
- Nie pracuj po godzinach, jeśli nie jesteś za to należycie wynagradzany
- Przestań przynosić pracę do domu, jeśli Ci to nie odpowiada
- Nie odbieraj służbowego telefonu po godzinach swojej pracy, w weekendy oraz na urlopie
- Nie odpowiadaj na służbowe polecenia wysyłane na Twój prywatny adres mailowy czy telefon
- Nie pozwalaj, by Twój prywatny profil na Facebooku stanowił kanał służbowej komunikacji
- Przestań pozwalać innym, by zrzucali na Ciebie swoje obowiązki
- Nie pozwalaj na okazywanie Ci braku szacunku
- Nie bój się poprosić o podwyżkę, jeśli czujesz, że na to zasługujesz
- Przestań wyręczać innych
- Przestań dostosowywać swoje sprawy prywatne pod kątem pracy
- Nie zaniedbuj życia prywatnego na rzecz pracy
- Nie pozwalaj na okazywanie pasywnej agresji
- Nie gódź się na tkwienie w środowisku, które nie pozwala Ci się rozwijać
- Zrezygnuj ze znajomości, które zostały zawarte tylko ze względu na Twoją pozycję
- Zrezygnuj z pracy, która nie daje Ci pełnej satysfakcji