MySkills Blog

Asertywność w pracy – czyli 15 rzeczy, na które nie możesz pozwalać swojemu przełożonemu

on 22 marca 2017 No comments

Brak asertywności w pracy jest drogą, która prowadzi prosto do frustracji. A frustracja pociąga za sobą wiele negatywnych konsekwencji, m.in. zmniejszenie efektywności czy brak zaangażowania. To z kolei nie pozostaje niezauważone w oczach przełożonego, co skutkuje upomnieniami, a w najgorszym przypadku zwolnieniem. Na jakie zachowania w pracy nie możesz się więc godzić, aby żyć w zgodzie z sobą?

  1. Nie pracuj po godzinach, jeśli nie jesteś za to należycie wynagradzany
  2. Przestań przynosić pracę do domu, jeśli Ci to nie odpowiada
  3. Nie odbieraj służbowego telefonu po godzinach swojej pracy, w weekendy oraz na urlopie
  4. Nie odpowiadaj na służbowe polecenia wysyłane na Twój prywatny adres mailowy czy telefon
  5. Nie pozwalaj, by Twój prywatny profil na Facebooku stanowił kanał służbowej komunikacji
  6. Przestań pozwalać innym, by zrzucali na Ciebie swoje obowiązki
  7. Nie pozwalaj na okazywanie Ci braku szacunku
  8. Nie bój się poprosić o podwyżkę, jeśli czujesz, że na to zasługujesz
  9. Przestań wyręczać innych
  10. Przestań dostosowywać swoje sprawy prywatne pod kątem pracy
  11. Nie zaniedbuj życia prywatnego na rzecz pracy
  12. Nie pozwalaj na okazywanie pasywnej agresji
  13. Nie gódź się na tkwienie w środowisku, które nie pozwala Ci się rozwijać
  14. Zrezygnuj ze znajomości, które zostały zawarte tylko ze względu na Twoją pozycję
  15. Zrezygnuj z pracy, która nie daje Ci pełnej satysfakcji

 

 

Anna WojciechowskaAsertywność w pracy – czyli 15 rzeczy, na które nie możesz pozwalać swojemu przełożonemu

Related Posts

Take a look at these posts