Lean Management
Nr szkolenia
LEAN Management – mapowanie i optymalizowanie procesów w organizacji
Dodaj do mapy szkoleń
W mapie szkoleń
Opis szkolenia
Cel szkolenia
nabycie umiejętności: - modelowania (mapowania i optymalizowania) procesów biznesowych
- stosowania różnych narzędzi służących do modelowania procesów organizacyjnych
- stosowania metod pracy, które w znaczący sposób wpływają na podniesienie jakości procesów poprzez eliminację marnotrawstwa
- zarządzania procesami wg metodyki lean
Grupa docelowa
|
Specjalista |
Manager pierwszego szczebla |
Manager średniego szczebla |
Manager najwyższego szczebla |
HR - Zasoby ludzkie |
|
|
|
|
Kadra zarządzająca |
|
|
|
|
Produkcja i przemysł: zarządzanie i optymalizacja |
|
|
|
|
Korzyści dla firmy
Podniesienie zdolności organizacji do przeprowadzenia szybkich zmian w dynamicznym otoczeniu
Stworzenie kultury ciągłego doskonalenia skoncentrowanej na kliencie i jego potrzebach
Wzrost efektywności procesów
Optymalizacja (obniżenie) kosztów działalności firmy (lub kosztów jednostkowych produkcji)
Zwiększenie wydajności pracowników wynikającej z jasnego podziału ról i odpowiedzialności w procesach
Wzrost satysfakcji klienta wynikającej z poprawy jakości produktów i pracy ludzi
Wzrost przewagi konkurencyjnej firmy wynikający ze skrócenia czasu realizacji zleceń i procesu produkcji
Optymalizacja wykorzystania dostępnych zasobów organizacyjnych
Plan szkolenia
Zakres tematyczny szkolenia: - Wprowadzenie do metodologii Lean Management. Podstawowe złożenia oraz korzyści wynikających z wprowadzenia Lean do organizacji
- 8 typów marnotrawstw występujących w organizacjach. Proces wdrażania metodologii Lean Management. Podejście procesowego w organizacji. Zarządzanie procesami. Przebieg procesów, elementy wejścia i wyjścia z procesów, elementy składowe procesów. Role w procesach i podejście do ich określania
- Zasady modelowania procesów w organizacji. Definiowanie metodyki modelowania procesów.
- Mapowanie obecnego stanu procesu (AS-IS) czyli:
- Ocena stanu faktycznego czyli przebiegu wszystkich realizowanych operacji (działań i czynności). Analiza przebiegu procesu przez stanowiska (czyli zakresu i sposobu pracy, identyfikacja punktów krytycznych na stanowisku, analiza obecnych miar i wskaźników procesu – KPI).
- Analiza i ocena: efektywności procesu (identyfikacja wszelkich marnotrawstw), stabilności procesów (identyfikacja wszelkich odchyleń jakościowych i czasowych od wdrożonego standardu w organizacji), logiki procesu (sposobu zorganizowania działań i obciążenia poszczególnych stanowisk)
- Modelowania optymalnego (optymalizacja) procesu docelowego (TO-BE) czyli:
- Wyeliminowaniu wszystkich zidentyfikowanych wcześniej nieefektywnych i zbędnych czynności z punktu widzenia przede wszystkim oczekiwań klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
- Zdefiniowanie właściwych miar i wskaźników efektywności procesu (KPI).
- Zaplanowanie wdrożenia zmian tzw. road map wdrożenia zmian w procesach
- Narzędzia do mapowania i optymalizowania procesów: SIPOC, VOC, RACI, Flow Chart, Swimline
- Ciągłe doskonalenie. Omówienie zasad prowadzenia projektów doskonalących według koncepcji PDCA oraz przedstawienie założeń podejścia Continues Improvement
Metodologia
Projekty rozwojowo – wdrożeniowe realizujemy w oparciu naszą metodykę TO BE (Training Oriented on Business Efficiency), bazującą na 3 solidnych fundamentach: - Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Co daje organizacji nasza metodyka TO-BE? - Biznesowy wymiar szkoleń –nastawione na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Minimalizacja kosztów operacyjnych i maksymalizacja wyników firmy
- Optymalizacja czasu realizacji programów rozwojowo – wdrożeniowych
- Budowanie partnerstwa biznesowego (HR – Biznes)
- Nowoczesne, innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
Forma szkoleń oraz narzędzia zastosowane w projekcie rozwojowym, dopasowujemy do specyfiki oraz sytuacji danej organizacji. Szkolenia realizujemy w formie warsztatowej. Warsztat przeprowadzony jest aktywnymi metodami pozwalający na praktyczny jego charakter (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych) poprzez m.in.: gry decyzyjne, strategiczne, metodykę grywalizacyjną, case study, zespołowe rozwiązywanie problemów, symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych, sesje burzy mózgów oraz dyskusje grupowe, odgrywanie ról i scenek.
W ramach realizowanych projektów rozwojowych, w zależności od potrzeby firmy, wykonujemy: - Badanie potrzeb biznesowych (narzędzia: Lean assessment, tabela celów)
- Diagnostyka kompetencyjną pracowników (narzędzie do oceny 360st. HR Core Competences)
- Działania przygotowujące uczestników do szkolenia (narzędzie: odprawa przedszkoleniowa)
- Przygotowanie i wsparcie organizacji, menedżerów, uczestników oraz HR do działań poszkoleniowych – wdrożenia kompetencji na stanowisku pracy (narzędzie: PODW – Plan i Ocena Działań Wdrożeniowych)
Dodatkowe informacje
Szkolenie może zostać zorganizowane w języku: polski
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta
Ilość wyświetleń oferty: 9352
Pozostałe umiejętności rozwijane na szkoleniu:
|