Dodaj do mapy szkoleń
W mapie szkoleń
Opis szkolenia
Przedmiotem oferty jest dwudniowe (16 godzin szkoleniowych 45minut=1h) szkolenie „zamknięte” prowadzone przez wykwalifikowanego trenera z wieloletnim praktycznym doświadczeniem zdobytym w międzynarodowym środowisku. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową przy pełnym zaangażowaniu i współudziale uczestników.
Cel szkolenia
Rozwój kompetencji trenerów wewnętrznych organizacji, a w szczególności umiejętności stosowania metod i technik przekazywania wiedzy, jak i wykorzystywania dynamiki procesów grupowych w procesie przyswajania nowej wiedzy i umiejętności.
Grupa docelowa
|
Specjalista |
Manager pierwszego szczebla |
Manager średniego szczebla |
Manager najwyższego szczebla |
HR - Zasoby ludzkie |
|
|
|
|
Nauka i szkolnictwo |
|
|
|
|
Korzyści dla firmy
wzrost efektywności rozwoju ludzi w organizacji
wzrost skuteczności procesu uczenia się w organizacji
Korzyści dla uczestnika
skuteczne radzenie sobie z sytuacjami trudnymi podczas szkoleń i innych form rozwojowych
Plan szkolenia
Wprowadzenie do train the trainer - Style uczenia się dorosłych
- Role i zadania trenera (trener gwiazda, lider, uczestnik i obserwator)
- Dynamika grupy – sposoby pracy grupy podczas szkolenia oraz odpowiednie techniki pracy z grupą.
- Dobór odpowiednich technik pracy trenera. Warsztat pracy trenera – różne metody prowadzenia szkoleń m.in.: wykład i prezentacja, analiza przypadków, praca indywidualna i praca w grupach, dyskusje kierowane, burza mózgów, mind mapping, zadania wdrożeniow
Prowadzenie prezentacji - Zasady przygotowania prezentacji
- Struktura i plan prezentacji
- Forma prezentacji
- Wybór materiałów i pomocy audiowizualnych
- Elementy konstrukcyjne krótkich przemówień. Model INTRO w prezentacji
- Techniki wywierania wpływu podczas prezentacji:
- język perswazji
- mowa ciała (kontakt wzrokowy, mimika, postawa i gestykulacja)
- dystans i przestrzeń
- różne sposoby pracy przy różnym ustawieniu sal treningowych
- praca z głosem
- przygotowanie slajdów wzmacniających przekaz i odpowiednie ich używanie.
- Moja prezentacja – uczestnicy w podzespołach przygotowują prezentację, która jest nagrywana kamerą. Otrzymują informację zwrotną dotyczącą mocnych stron i obszarów rozwojowych.
Sytuacje trudne w trakcie szkolenia - Rozkład sił w grupie – typologia uczestników szkolenia i sposoby pracy z nimi
- Radzenie sobie z pytaniami, zastrzeżeniami, krytyką ze strony uczestników;
- Trudny uczestnik – powody zachowań i strategie radzenia sobie z nim
- Kontrola czasu w trakcie szkolenia
- Radzenie sobie z trudnymi pytaniami
- Trema - sposoby radzenia sobie z nią
Metodologia
Projekty rozwojowo – wdrożeniowe realizujemy w oparciu naszą metodykę TO BE (Training Oriented on Business Efficiency), bazującą na 3 solidnych fundamentach: - Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Co daje organizacji nasza metodyka TO-BE? - Biznesowy wymiar szkoleń –nastawione na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Minimalizacja kosztów operacyjnych i maksymalizacja wyników firmy
- Optymalizacja czasu realizacji programów rozwojowo – wdrożeniowych
- Budowanie partnerstwa biznesowego (HR – Biznes)
- Nowoczesne, innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
Forma szkoleń oraz narzędzia zastosowane w projekcie rozwojowym, dopasowujemy do specyfiki oraz sytuacji danej organizacji. Szkolenia realizujemy w formie warsztatowej. Warsztat przeprowadzony jest aktywnymi metodami pozwalający na praktyczny jego charakter (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych) poprzez m.in.: gry decyzyjne, strategiczne, metodykę grywalizacyjną, case study, zespołowe rozwiązywanie problemów, symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych, sesje burzy mózgów oraz dyskusje grupowe, odgrywanie ról i scenek. W ramach realizowanych projektów rozwojowych, w zależności od potrzeby firmy, wykonujemy: - Badanie potrzeb biznesowych (narzędzia: Lean assessment, tabela celów)
- Diagnostyka kompetencyjną pracowników (narzędzie do oceny 360st. HR Core Competences)
- Działania przygotowujące uczestników do szkolenia (narzędzie: odprawa przedszkoleniowa)
- Przygotowanie i wsparcie organizacji, menedżerów, uczestników oraz HR do działań poszkoleniowych – wdrożenia kompetencji na stanowisku pracy (narzędzie: PODW – Plan i Ocena Działań Wdrożeniowych)
Dodatkowe informacje
Szkolenie może zostać zorganizowane w języku: polski
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta
Ilość wyświetleń oferty: 5632
|