Cała Polska
Sprzedaż
Zamknięte
Nr szkolenia 898

Prospecting – czyli jak skutecznie pozyskiwać klientów?

0,00 (0 ocen)
Dodaj do mapy szkoleń
Obserwuj

Nauczysz się:

Opis szkolenia

Klienci to najważniejszy kapitał każdej firmy. Poszukiwanie klientów, to pierwszy etap procesu sprzedaży, w którym kluczowa jest umiejętność nawiązania i budowania relacji z klientami. By stale się rozwijać i prawidłowo funkcjonować na rynku, firma musi pozyskiwać nowych klientów, jednocześnie dbając o relacje z dotychczasowymi.

Przedmiotem oferty jest dwudniowe (16 godzin szkoleniowych 45minut=1h) szkolenie „zamknięte” prowadzone przez wykwalifikowanego trenera z wieloletnim praktycznym doświadczeniem zdobytym w międzynarodowym środowisku.

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową przy pełnym zaangażowaniu i współudziale uczestników.

 

Cel szkolenia

rozwój umiejętności:

  • skutecznego poszukiwania, selekcjonowania i pozyskiwania nowych klientów
  • stosowania skutecznych metod docierania do potencjalnych klientów (strategie pozyskiwania klientów)
  • przekształcania klientów w lojalnych odbiorców produktów.
  • przeprowadzania skutecznej rozmowy biznesowej w prospectingu
  

Grupa docelowa

Specjalista Manager pierwszego szczebla Manager średniego szczebla Manager najwyższego szczebla
Sprzedaż/Handel

Korzyści dla firmy

zbudowanie skutecznej bazy klientów

Korzyści dla uczestnika

zwiększenie efektywności pracy poprzez planowy i uporządkowany prospecting
oszczędność czasu w poszukiwaniu właściwych informacji o potencjalnych klientach
umawianie większej ilości spotkań z odpowiednimi osobami w firmie klientów
realizacja celów sprzedażowych
efektywność kontaktów handlowych

Plan szkolenia

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Wprowadzenie do prospectingu. Prospecting, jako pierwszy etap cyklu sprzedażowego. Rodzaje prospectingu.
  • Rola i znaczenie nowych klientów w rozwoju sprzedaży
  • Strategie Prospectingu. Metody pozyskiwania klientów.
  • Metody pozycjonowania klientów. Segmentacja i targeting w praktyce. Metody analizy potencjału klienta
  • Metody docierania do wybranych grup klientów.
  • Budowanie bazy leadów. Kryteria kwalifikacji klientów.
  • Planowanie spotkań z klientem (czy każdy może stać się moim klientem? jak ilość dobrze zaplanowanych spotkań z klientem wpływa na końcowy rezultat?). Częstotliwość wizyt. Wyznaczanie celów wizyty
  • Analiza sytuacji (analiza atrybutów siły klienta, ocena ograniczeń, tworzenie wartości z oferowanych rozwiązań)
  • Analiza źródeł nowych kontaktów – rola i znaczenie obecnych klientów przy pozyskiwaniu nowych
  • Rozmowa telefoniczna w prospectingu. Zasady komunikacji przez telefon. Przygotowanie do rozmowy telefonicznej. Struktura rozmowy telefonicznej w prospectingu 
  • Etapy pozyskanie nowych klientów
  • Analiza możliwości - w poszukiwaniu potrzeb i motywów klienta
  • Argumentacja – zasady skutecznej argumentacji
  • Przewidywanie zastrzeżeń i reakcji na nie. Najważniejsze techniki odpierania i radzenia sobie z zastrzeżeniami/obiekcjami klienta
  • Zamknięcie – planowane techniki zamykania sprzedaży
  • Najczęściej spotykane błędy w prospectingu- analiza – wnioski

Metodologia

Projekty rozwojowo – wdrożeniowe realizujemy  w oparciu naszą metodykę TO BE (Training Oriented on Business Efficiency), bazującą na 3 solidnych fundamentach:

  • Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
  • 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
  • Podejście Kaizen i Lean Management

Co daje organizacji nasza metodyka TO-BE?

  1. Biznesowy wymiar szkoleń –nastawione na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
  2. Minimalizacja kosztów operacyjnych i maksymalizacja wyników firmy
  3. Optymalizacja czasu realizacji programów rozwojowo – wdrożeniowych
  4. Budowanie partnerstwa biznesowego (HR – Biznes)
  5. Nowoczesne, innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
  6. Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu

Forma szkoleń oraz narzędzia zastosowane w projekcie rozwojowym, dopasowujemy do specyfiki oraz sytuacji danej organizacji. Szkolenia realizujemy w formie warsztatowej. Warsztat przeprowadzony jest aktywnymi metodami pozwalający na praktyczny jego charakter (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych) poprzez m.in.: gry decyzyjne, strategiczne, metodykę grywalizacyjną, case study, zespołowe rozwiązywanie problemów, symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych, sesje burzy mózgów oraz dyskusje grupowe, odgrywanie ról i scenek.


W ramach realizowanych projektów rozwojowych, w zależności od potrzeby firmy, wykonujemy:

  1. Badanie potrzeb biznesowych (narzędzia: Lean assessment, tabela celów)
  2. Diagnostyka kompetencyjną pracowników (narzędzie do oceny 360st. HR Core Competences)
  3. Działania przygotowujące uczestników do szkolenia (narzędzie: odprawa przedszkoleniowa)
  4. Przygotowanie i wsparcie organizacji, menedżerów, uczestników oraz HR do działań poszkoleniowych – wdrożenia kompetencji  na stanowisku pracy (narzędzie: PODW – Plan i Ocena Działań Wdrożeniowych) 
 

Dodatkowe informacje

Szkolenie może zostać zorganizowane w języku: polski
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta

Ilość wyświetleń oferty: 5238

Do ustalenia

v

Miejsce i termin szkolenia

  • Cała Polska
  • Cena netto: Do ustalenia

Respect

Makowa 19, 91-480 Łódź