Warszawa
Sprzedaż
Otwarte
Nr szkolenia 3073

✅Trade Marketing dla sukcesu sprzedaży. Kluczowe strategie i taktyki marketingu handlowego

Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
0,00 (0 ocen)
Dodaj do mapy szkoleń
Obserwuj

Opis szkolenia

Akademia KFK to dawna Akademia Marketingu Atrium, nowa strona z łatwym adresem: www.kfk.pl

Trade Marketing dla sukcesu sprzedaży. Kluczowe strategie i taktyki marketingu handlowego


Trener: Izabela Bohdan-Talmont

Masz pytania? Napisz: szkolenia@kfk.pl
Lub zadzwoń: 22 211 89 11


Cel szkolenia

SZKOLENIE W WARSZAWIE,

ZAPEWNIAMY OBIADY I PRZERWY KAWOWE

KORZYŚCI

  • Zwiększenie skuteczności działań marketingu handlowego
  • Umiejętność dostosowywania strategii cenowej do potrzeb rynku
  • Skuteczna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w obszarze trade marketingu
  • Zdolność efektywnego wykorzystania ceny w strategiach sprzedaży
  • Umiejętność projektowania akcji promocyjnych
  • Skuteczna komunikacja w trade marketingu i tworzenie przekonujących komunikatów 
  • Umiejętność przekonywania poprzez skuteczne prezentacje i argumentacje
  • Zdolność budowania pozytywnego wizerunku produktów i firmy

Plan szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ PIERWSZY

1. Wprowadzenie i rola trade marketingu

  • Najważniejsze funkcje trade marketingu
  • Analiza roli marketingu we wspieraniu procesu sprzedaży
  • Kanały dystrybucji – co trzeba o nich wiedzieć, aby skutecznie wdrażać działania trade marketingowe
2. Przegląd i rola dostępnych narzędzi trade marketingowych - wybór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów:
  • Promocje sprzedażowe - rabaty, kupony
  • Materiały POS - stojaki reklamowe, plakaty, ulotki, banery, naklejki
  • Reklama w miejscu sprzedaży - ekrany reklamowe, kioski informacyjne.
  • Merchandising - prezentacja produktów na półkach i dbanie o estetykę wystaw
  • Programy lojalnościowe, konkursy i loterie z nagrodami
  • Degustacje i pokazy na żywo
  • Szkolenia dla personelu sklepów, aby lepiej promować produkty
  • Promocje cross-sellingowe, oferty łączone
  • Wsparcie marketingowe dla dystrybutorów i detalistów - dostarczanie materiałów reklamowych, wsparcie logistyczne, wspólne kampanie reklamowe
3. Projektowanie działań trade marketingowych
  • Analiza potrzeb i preferencji klientów w kontekście zakupów w punktach sprzedaży
  • Dobór i lokalizacja materiałów POS (Point of Sale) dla maksymalnej widoczności i efektywności
  • Współpraca z działem sprzedaży oraz dostosowanie działań marketingowych do ich celów
4. Różnice w trade marketingu B2C i B2B
  • Segmentacja klientów i dostosowanie przekazu do specyfiki odbiorców B2C i B2B
  • Specyfika procesu zakupowego i wpływ relacji na decyzje zakupowe w B2B
  • Odmienne kanały dystrybucji i ich wpływ na strategie marketingowe
  • Rola budowania relacji w długofalowych działaniach B2B vs. działania nastawione na szybki efekt w B2C
5. Analiza rynku i poszukiwanie insightów konsumenckich
  • Tworzenie Buyer Persony - analiza potrzeb, zachowań i motywacji klientów 
  • Poszukiwanie insightów konsumenckich i pozycja marki na rynku
6. Efektywne zarządzanie ceną i promocją
  • Strategie cenowe
  • Strategie rabatów stosowane przez producenta
  • Wpływ e-commerce na erozję cen
  • Up-selling i cross-selling  do zwiększenia średniej wartości koszyka
  • Mechanizmy promocyjne typu: keep-sell, friend-sell, re-sell
DZIEŃ DRUGI

1. Zalety i wady walki ceną

  • Produkty wrażliwe na cenę
  • Odpowiedzialność za cenę w organizacji: sprzedaż czy marketing
  • Wpływ obniżki ceny w promocji na sprzedaż regularną – case studies
  • Działania towarzyszące obniżaniu ceny
  • Budowanie fair-share i wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii
  • Jakie marki radzą sobie z cenami a jakie giną w obliczu rozmów z klientem (sklepem)
2. Komunikacja w trade marketingu
  • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zasady skutecznej komunikacji z konsumentem, sklepami i partnerami B2B
  • Mechanizmy psychologiczne w trade marketingu
3. Różne rodzaje akcji "Tailor Made Promo" i ich przygotowanie
  • Zarządzanie i rozliczanie akcji "TMP"
  • Współpraca z producentami i dostawcami

WARSZTAT: Projektowanie akcji trade marketingowej

4. Analiza rentowności i skuteczności promocji
  • Sposoby na ocenę skuteczności promocji
  • Ceny i promocje a rentowność sprzedaży
  • Efekt w postaci rentowności i parametry jakościowe
5. Budowanie skutecznych prezentacji
  • Przygotowanie konspektu prezentacji i wystąpienia
  • Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
  • Argumenty biznesowe i niebiznesowe dla działów sprzedaży i dla kupców
  • Strategie promowania oferowanej akcji trade marketingowej

Metodologia

Warsztaty

Dodatkowe informacje

Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta

Ilość wyświetleń oferty: 1217

2 250,00 zł + VAT (23%)

v
Zaczyna się za:

Miejsce i termin szkolenia

  • Centrum Konferencyjne, Warszawa
  • ul. Ogrodowa 58 00-876 Warszawa
  • Termin:   30.01.2025 09:00 - 31.01.2025 16:00
  • Zaczyna się za:  15d 22h 29m
  • Cena netto: 2 250,00 zł

Akademia KFK Marketing, Social Media, AI, Trade Marketing

ul. Ogrodowa 58, 00-876 Warszawa

tel: 222118911

email: szkolenia@kfk.pl