MySkills Blog

5 pozytywnych nawyków, które praktykują ludzie sukcesu

on 14 lutego 2017 No comments

Osoby sukcesu wyróżniają się tym, że umiejętnie planują, wyznaczają cele i konsekwentnie dążą do ich realizacji. Nie chodzi tylko o wielkie cele. Chodzi również o te najmniejsze. Często to właśnie zbiór drobnych rzeczy składa się na spektakularną całość. Konsekwencja w działaniu bywa trudna, gdyż najwięcej motywacji mamy w sobie na samym początku realizacji zadania. Z biegiem czasu chęć do stawiania kolejnych kroków delikatnie przygasa. Czy tak musi być? Nie, jeśli wyrobisz w sobie nawyk. Poznaj więc 5 pozytywnych nawyków, za które podziękujesz sobie już za kilka miesięcy.

Codzienne czytanie książek

Gdyby zapytać przypadkowe osoby o ilość książek, które przeczytały w zeszłym roku, zapewne odpowiedzi byłyby przerażające. Czytelność w Polsce spada, a my sami chowamy się za pretekstem „braku czasu”. Okazuje się jednak, że nie mamy nic przeciwko, aby ten sam czas przeznaczać na studiowanie Internetu czy Facebooka. Tak naprawdę oszukujemy sami siebie, ponieważ dziennie mnóstwo czasu przecieka nam przez palce. Dlatego pozytywnym nawykiem, który warto wprowadzić do swojego życia jest codzienne czytanie książek. Wystarczy, że przeznaczysz dziennie pół godziny, a zobaczysz, jak wiele zdziałasz dzięki swojej systematycznej pracy.

Picie po przebudzeniu wody z cytryną

Codzienne picie wody z cytryną od razu po przebudzeniu pozwoli Ci w łagodny sposób obudzić cały organizm do działania. Nawodnisz każdą komórkę, wpłynie to pozytywnie na funkcjonowanie Twojego mózgu oraz układu trawiennego. Systematyczne picie wody z cytryną o poranku pozwoli Ci całkowicie wyeliminować nawyk porannego picia kawy, która odwadnia i zakwasza Twój organizm. Jeśli zależy Ci na dobrej koncentracji w ciągu dnia, zacznij dzień właśnie od wypicia szklanki ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny.

Uprawianie sportu minimum 3 razy w tygodniu

Regularne uprawianie sportu wpływa nie tylko korzystnie na Twoją sylwetkę. Dzięki wytwarzaniu endorfin w trakcie treningu, sport poprawia Twoje samopoczucie, wpływa pozytywnie na jakość snu oraz dotlenia wszystkie komórki w ciele. W efekcie wpływa to korzystnie na Twoją koncentrację, pomaga w uczeniu i wpadaniu na rewelacyjne pomysły w pracy. Trening bezpośrednio po 8 godzinach pracy, jest idealnym odcięciem. Pozwala odświeżyć głowę i pozbyć się z ciała wszelkiego stresu, który nagromadził się w ciągu dnia.

Codziennie uczenie się nowej rzeczy

Wyrób w sobie nawyk, aby codziennie nauczyć się choć jednej nowej rzeczy. Może być najdrobniejsza – od nauczenia się nowego słówka w obcym języku, aż po skomplikowane teorie fizyki kwantowej. Pozwoli Ci to odkryć nowe pasje, poszerzy Twoje horyzonty i z pewnością doda kolejnych tematów do rozmów, kiedy pojawisz się w nowym towarzystwie. Pamiętaj, że nie musisz uczyć się na własną rękę – warto uczyć się od ekspertów.

Dbanie o siebie i innych

Pamiętaj, by codziennie zrobić coś dobrego dla siebie i przynajmniej jednej osoby. Każdego dnia znajdź chwilę, aby zrobić coś tylko dla siebie –wspomniany trening, przesłuchanie płyty ulubionego zespołu, czy praktyka głębokiego oddychania. Ważne, by była to chwila wyłącznie dla Ciebie, która pozwoli się wyciszyć i wsłuchać w siebie. Z drugiej strony, wyrób w sobie nawyk, aby codziennie zrobić dla kogoś coś miłego. Nie ważne, czy dla osoby bliskiej czy nieznajomego. Nie musisz robić wielkich rzeczy, wystarczy nawet uśmiech – szczery uśmiech mający na celu przekazanie szczerych, dobrych intencji.

Anna Wojciechowska5 pozytywnych nawyków, które praktykują ludzie sukcesu