WOJNA CZY POKÓJ? KONFLIKTY DLA POCZĄTKUJĄCYCH I ZAAWANSOWANYCH
Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
Dodaj do mapy szkoleń
W mapie szkoleń
Opis szkolenia
Konflikty są naturalną częścią funkcjonowania każdej, nawet najmniejszej społeczności. Nie ma więc większego sensu oczekiwać, że od sporu, różnicy zdań czy interesów możemy uciec. Jednak już przebieg konfliktu, poszczególne jego fazy, postawy stron, dynamika budowania porozumienia mają wiele możliwych wariantów. Podczas warsztatu rozwiązywania konfliktów uczestnicy poznają nie tylko naturę konfliktu i jego przebieg, ale i procedury, metody i techniki takiego nim zarządzania, by osiągnięte porozumienie było konstruktywne i trwałe. Umiejętności negocjacyjne znajdują oparcie w teoriach rokowań kooperacyjnych i integrujących. Uczestnicy nabywają umiejętności dochodzenia do skrytych, nieujawnianych intencji i potrzeb interlokutorów, racjonalizując przedmiot sporu wydobywając kluczowe “rzeczy-do-zrobienia” i wygaszając napięcia interpersonalne. Menedżerowie i inne osoby, których role polegają między innymi na konstruktywnym uczestnictwie i rozwiązywaniu konfliktów, dzięki warsztatowi łatwiej, spokojniej i trwalej osiągają efekty pożądane z punktu widzenia ich i ich organizacji.
Cel szkolenia
WIEDZA - rozumienie procesów i struktur sytuacji konfliktowych
- wiedza na temat osobistych preferencji w zakresie uczestnictwa w sytuacjach konfliktowych
- znajomość metod i technik rozwiązywania konfliktów
UMIEJĘTNOŚCI - zarządzanie sytuacją konfliktową na poziomie interpersonalnym i intragrupowym z perspektywy menadżerskiej
- komunikacja stanowiąca profilaktykę konfliktów
- samoregulacja emocjonalna
- trzeźwa ocena sytuacji prekonfliktowej i konfliktowej
POSTAWY
Grupa docelowa
|
Specjalista |
Manager pierwszego szczebla |
Manager średniego szczebla |
Manager najwyższego szczebla |
Administracja |
|
|
|
|
HR - Zasoby ludzkie |
|
|
|
|
Kadra zarządzająca |
|
|
|
|
PR - Public Relations |
|
|
|
|
Korzyści dla firmy
Współpraca, efektywność, komunikacja, oszczędności, synergia
Korzyści dla uczestnika
asertywność, komunikacja, spokój, efektywność, współpraca
Plan szkolenia
KLUCZOWE TREŚCI Powstawanie sytuacji konfliktowej w relacjach dwustronnych - doświadczenie - uczestnictwo w sytuacji konfliktowej - ćwiczenie symultaniczne w oparciu o scenariusz
- analiza doświadczenia „z roli” i „o roli”; uniwersalizacja doświadczenia
- doświadczenie warsztatowe a doświadczenie życiowe - podobieństwa i różnice
Garść wiedzy na temat powstawania i przebiegu sytuacji konfliktowej - prekonflikt - poziom potrzeb
- konflikt - niejawny, zastępczy, jawny
- analiza transakcyjna a powstawanie i przebieg konfliktów
- strategie rozwiązywania konfliktów - autoanaliza i analiza zastosowań (z odwołaniem do Analizy Transakcyjnej)
Umiejętności konstruktywnego uczestnictwa i zarządzania konfliktem - warsztat i praktyczny trening zachowań - techniki komunikacyjne ukierunkowane na otwartą i jednoznaczną komunikację - słuchanie, zadawanie pytań i ciekawość drugiej strony, powstrzymywanie się od oceny, komunikacja na różnych poziomach (wg koncepcji S. von Thuna)
- niewerbalne komponenty komunikacji asertywnej w sytuacji konfliktowej
- radzenie sobie z presją i manipulacją; programy i gry komunikacyjno-manipulacyjne
- negocjowanie ze świadomością celów i ograniczeń
- facylitowanie konfliktów
- elementy mediacji
Metodologia
- praca z doświadczeniem - symulacje i analizy
- metody dramy stosowanej i techniki paradramowe
- narzędzia autodiagnostyczne
- metody projekcyjne
- ćwiczenie praktyczne w parach i małych grupach
- elementy treningu psychologicznego
- elementy coachingu grupowego
- dyskusje i polemiki
- metody podawcze: prezentacje, wykłady
Zajęcia realizowane są w oparciu o dynamikę procesu dydaktycznego i psychologiczne bezpieczeństwo członków grupy, co w praktyce oznacza, że trener będzie przede wszystkim warsztat moderować, porządkować, uzupełniać merytorycznie zajęcia, podążając za potrzebami uczestników i tym co się aktualnie dzieje „tu i teraz”. Podstawowym zadaniem trenera jest tworzenie środowiska, które sprzyja rozwojowi uczestników i grupy, zmniejsza opór przed zmianą postaw, pozwala zastępować stare, mniej konstruktywne zachowania nowymi, korzystnymi i efektywnymi w życiu i pracy uczestników. Bieg procesu dydaktycznego, stojące za nim potrzeby i preferencje uczestników mogą spowodować, że proporcje między modułami programu mogą się zmieniać; w takiej sytuacji trener, zgodnie ze swoimi kompetencjami, będzie dostosowywać program ad hoc, mając na uwadze cele zajęć i dobro uczestników.
Dodatkowe informacje
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta
Ilość wyświetleń oferty: 6765
Pozostałe umiejętności rozwijane na szkoleniu:
|