NEGOCJACJE - MASTER CLASS
Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
Dodaj do mapy szkoleń
W mapie szkoleń
Opis szkolenia
Warsztat opiera się na zajęciach realizowanych w ramach programu Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.
Cel szkolenia
WIEDZA - strategie, taktyki i techniki integrujących i pozycyjnych negocjacji
- wybrane zasady i modele komunikowania się i perswazji w czasie negocjacji
- znajomość uwarunkowań psychospołecznych współczesnego biznesu
- elementy psychologii procesu negocjacyjnego
UMIEJĘTNOŚCI - przygotowanie merytoryczne i mentalne negocjacji
- budowanie, rozwój i umacnianie profesjonalnego wizerunku w ramach negocjacji
- wywieranie wpływu
- obrona przed presją i manipulacjami
- efektywne prowadzenie negocjacji
POSTAWY - pewność siebie i odwaga
- uważność
- zorientowanie na działanie i na cel
- otwartość ze świadomością własnych granic i celów
Grupa docelowa
|
Specjalista |
Manager pierwszego szczebla |
Manager średniego szczebla |
Manager najwyższego szczebla |
Administracja publiczna |
|
|
|
|
HR - Zasoby ludzkie |
|
|
|
|
Kadra zarządzająca |
|
|
|
|
Obsługa klienta |
|
|
|
|
Sprzedaż/Handel |
|
|
|
|
Osoby z doświadczeniem negocjacyjnym, decydenci lub osoby ze zdefiniowanym obszarem samodzielności negocjacyjnej
Korzyści dla uczestnika
Komunikacja interpersonalna
Plan szkolenia
KLUCZOWE TREŚCI Negocjacje w biznesie negocjacje w biznesie jako konflikt interesów; strategie i taktyki - przegląd i zastosowanie inne formy, poziomy i zakresy sytuacji (pro)konfliktowych jako kontaminatory procesu porozumienia preferowana strategia rozwiązywania konfliktów; strategie negocjacyjne i konfrontacyjne - zastosowania, wady i zalety; model negocjacji nastawionych na współpracę (negocjacje integrujące) budowanie pozycji negocjacyjnych poprzez model pracy z klientem (od zależności do partnerstwa); „filozofia” negocjacji i rola negocjatora pojęcie „żetonu wymiany” i jego zastosowanie.
Prenegocjacje aranżowanie negocjacji i kontrolowanie procesu negocjacyjnego elementy komunikacji interpersonalnej i etykiety negocjacyjnej: autoprezentacja w negocjacjach i efektywne zachowania budujące autorytet i wiarygodność; komunikaty niewerbalne jako element budowania wizerunku i wywierania wpływu (wizerunek, postawa ciała, ruch gest; analiza gestów mimicznych, gestów dłoni, znaczenie ruchu, dynamika ciała jako komunikat o charakterze relacyjnym); wpływ komunikacji niewerbalnej na kształtowanie relacji z partnerem elementy inteligencji emocjonalnej - praca z emocjami - profilaktyka stresu i metody redukcji stresu; zarządzenie emocjami
Negocjacje właściwe - przebieg negocjacji (symulacyjny trening praktyczny) doskonalenie umiejętności związanych z prowadzeniem negocjacji; symulacje w parach / trójkach o informacją zwrotną od trenera i grupy; dodatkowe komponenty merytoryczne ad hoc w obszarach deficytowych, ze szczególnym uwzględnieniem: definiowania problemu negocjacyjnego w kategoriach interesów, zawierania kontraktu na poszukiwanie rozwiązań, unikania pułapek uległości i walki, działania wobec silnej presji, reagowanie na krytykę i niezadowolenie, radzenie sobie z atakiem personalnym i naruszaniem granic psychologicznych, techniki wymiany i licytacji, perswazji i wywierania wpływu (pozornych zaprzeczeń i wykluczeń, sekwencji argumentacyjnych, metafor handlowych, supozycji i presupozycji, kreowania subiektywnego poczucia straty), impasu negocjacyjnego i sposobów jego przekraczania, zamykania rokowań
Metodologia
METODY: - praca z doświadczeniem - symulacje i analizy;
- ćwiczenie praktyczne w parach i małych grupach;
- metody dramy stosowanej i techniki paradramowe;
- rejestracja audiowizualna;
- elementy treningu psychologicznego;
- elementy coachingu grupowego;
- dyskusje i polemiki;
- metody podawcze: prezentacje, wykłady.
Zajęcia realizowane są w oparciu o dynamikę procesu dydaktycznego i psychologiczne bezpieczeństwo członków grupy, co w praktyce oznacza, że trener będzie przede wszystkim warsztat moderować, porządkować, uzupełniać merytorycznie zajęcia, podążając za potrzebami uczestników i tym co się aktualnie dzieje „tu i teraz”. Podstawowym zadaniem trenera jest tworzenie środowiska, które sprzyja rozwojowi uczestników i grupy, zmniejsza opór przed zmianą postaw, pozwala zastępować stare, mniej konstruktywne zachowania nowymi, korzystnymi i efektywnymi w życiu i pracy uczestników. Bieg procesu dydaktycznego, stojące za nim potrzeby i preferencje uczestników mogą spowodować, że proporcje między modułami programu mogą się zmieniać; w takiej sytuacji trener, zgodnie ze swoimi kompetencjami, będzie dostosowywać program ad hoc, mając na uwadze cele zajęć i dobro uczestników.
Dodatkowe informacje
Ilość wyświetleń oferty: 6923
Pozostałe umiejętności rozwijane na szkoleniu:
|