Zajęcia dla zespołów i grup chcących wejść na wyższy poziom swojego funkcjonowania (synergia i efektywność) lub dla tych, które znajdują się w kryzysie (konflikt, zmiana, wypalenie).
KONSPEKT ZAJĘĆ - KLUCZOWE TREŚCI
(rekomendowane - 2 dni szkoleniowe)
Duże i wieloaspektowe doświadczenie grupowe (warianty w zależności od specyfiki grupy, szczegółowych celów zajęć i doświadczeń uczestników)
- gra szkoleniowa polegająca na wykonaniu zespołowego zadania; sukces warunkowany jest współpracą, wykorzystaniem zasobów członków grupy oraz zaangażowaniem wszystkich uczestników
- autorski scenariusz improwizacji grupowej wg metodologii dramy stosowanej; uczestnicy wcielają się w postaci mające za zadania przygotowanie i realizację zadania w czasie rzeczywistym; charakter zadania i jego struktura nawiązują do zdefiniowanych wyzwań grupy, np. do integracji, rozwiązania konfliktu, rywalizacji…
Wszechstronne omówienie doświadczenia
- co się wydarzyło?
- czego doświadczamy - jakich emocji i refleksji?
- co widać z perspektywy obserwatora?
- jak to doświadczenie odnosi się do rzeczywistości uczestników?
- jakie nasuwa to wnioski?
- itd....
Praca nad kompetencjami wspierającymi grupę w pokonaniu swoich słabości i rozwoju potencjału; treści realizowane są adekwatnie do celu, potrzeb, deficytów zidentyfikowanych w doświadczeniu; trener - zgodnie ze swoimi kompetencjami - realizuje dalszy ciąg zajęć w optymalnym kierunku i zakresie (przykłady treści):
- efektywna komunikacja interpersonalna i intragrupowa
- praca w zmianie
- role grupowe wg M. Belblina, zespołowa mapa rozkładu ról
- rozwiązywanie konfliktów