1. BRINGING IT ALL ALIVE
Involving your audience with interaction
Stimulating your audience’s imagination
Voice power
Impact technigues - persuasive speaking
Common traps: four presentation styles to avoid
2. BODY LANGUAGE
Elements of body language
Body language in different culture
Gestures that reinforce statement
Differences between men and women
Behaviours that convey a sense of authority and those which create rapport
Common examples of distracting body language
PRACTICE: BODY LANGUAGE ANALYSIS
3. RAPPORT BUILDING
Showing openness to your audience
Connecting with and listening to your audience
Demonstrating passion for your subject
Using we, us, our – to increase rapport and demonstrate common interest
Using question tags
Rephrasing controversial statements as negative questions
Involvement expressions
Using and creating humour in presentations
Addressing different types of intelligence
Creating rapport
PRACTICE: PRACTISING RAPPORT BUILDING THROUGH PRESENTATION
4. VOICE POWER
Differences between conversations and presentations
Differences and similarities between pausing and hesitating
Good place for stress (in words and phrases)
Different styles of public speaking
Fillers and verbal garbage
Mind map of vocal and verbal intelligence
Myths about speaking in public
Articulation
Chunking
Stress
Pacing
Intonation
Sound scripting
PRACTICE: AUDIO ANALYSIS OF PRESENTATIONS
5. IMPACT TECHNIQUES
Storytelling principles
Explanation: how to explain tough concepts
Repetitions and restatements of words, phrases, sentences and sounds
The real value of mantra
Asking rhetorical questions
Phrasing a key point as a question and echoing the question in the answer
Group of three and group of three plus one
Contrasts and opposites as impact techniques
Using power language and metaphor
Adding intensifiers
Combining different impact techniques:
Emphasis
Focusing
Softening
Repetition
Rhetorical questions
Tripling
Machine-gunning
Build-ups
Knock-downs
Simplification
Formality
Building an effective call to action
Amplifing your message through contrast
PRACTICE: PREPARING AND DELIVERING A REAL PRESENTATION USING THE IMPACT TECHNIQUES
TRENER
Izabela Cichosz, MSC (Master of Science in Professional Communication)
Dzięki bogatemu doświadczeniu i udokumentowanym osiągnięciom, od ponad 12 lat specjalizuję się w prowadzeniu najwyższej jakości szkoleń z komunikacji biznesowej w języku angielskim. Od tworzenia wpływowych prezentacji biznesowych po ułatwianie udanych negocjacji czy spotkań biznesowych w języku angielskim, umożliwiam osobom i zespołom doskonalenie się w ich zawodowych przedsięwzięciach.
• Effective Business English Communications Skills – komunikacja biznesowa w języku angielskim
• Business Presentations in English – prezentacje w języku angielskim
• Effective Negotiations in English – negocjacje w języku angielskim
• Successful Business Meetings in English – spotkania biznesowe w j.angielskim
• Business Email Communication Skills – korespondencja mailowa w biznesie w języku angielskim
• Customer Sevice Skills – obsługa klienta w języku angielskim
Stale się rozwijam. Uczestniczyłam w różnych kursach Harvard Business Publishing, takich jak: Management Communications Course: Prezentacja w Biznesie, Kurs Komunikacji w Zarządzaniu: Writing in Business oraz w szkoleniu Effective Business Writing na Duke University.
Współpracuje lub współpracowałam z takimi firmami i organizacjami jak: DLA Piper, WSB, MITSUBISHI ELECTRIC EUROPE B V (SP Z O O) ODDZIAŁ W POLSCE , LINCOLN ELECTRIC BESTER SP. Z O.O, Storck Sp. z o. o, Stanley Black&Decker Polska Sp. z o. o. Trade Brokers Dom Maklerski; Bank Pekao; Wojsko Polskie; Schindler Polska; Internel Sp.z o.o., CDRL S.A. ,Bank Nordea, Geoban- grupa Santander Consumer Bank: Geoban S.A.; Znany lekarz sp. z o.o; Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „INVEST-PARK” Sp. z o.o. ANDEA SOLUTIONS SP.Z O.O, ArjoHuntleigh Polska Sp z o. o. i wiele innych.