Pracownicy odpowiedzialni za obsługę klienta zewnętrznego i wewnętrznego w organizacji.
Wszystkie osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy i zdobyciem praktycznych umiejętności budowania i utrzymywania profesjonalnych relacji z klientem.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest:
Przekazanie metod i narzędzi prowadzenia efektywnych skutecznych kontaktów z klientem, przekładających się na zwiększenie jego zadowolenia, a przez to na budowanie relacji i lojalności
Kształtowanie i rozwijanie postaw uczestników warsztatu nastawionych na świadome i efektywne prowadzenie procesu obsługi klienta oraz ciągły rozwój własnych umiejętności
Zwiększenie skuteczności w bezpośredniej obsłudze Klienta
Udoskonalenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
Grupa docelowa
• Pracownicy odpowiedzialni za obsługę klienta zewnętrznego i wewnętrznego w organizacji.
• Wszystkie osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy i zdobyciem praktycznych umiejętności budowania i utrzymywania profesjonalnych relacji z klientem.
Plan szkolenia
Obsługa klienta – wprowadzenie
- czym kierują się klienci w ocenie obsługi (metoda SUPER)
- podstawowe zasady obsługi klienta
- podstawowe błędy obsługi klienta
- potrzeby i oczekiwania klienta
- idealny pracownik obsługi klienta
- korzyści wynikające z profesjonalnej obsługi klienta
Komunikacja z klientem
- typy klientów
- rola pierwszego wrażenia (wizerunek, zachowanie, nawiązanie pierwszego kontaktu itp.)
- komunikacja werbalna i niewerbalna w obsłudze klienta
- aktywne słuchanie i skutecznie mówienie; dbanie o pozytywny klimat rozmowy
- asertywne techniki radzenia sobie z klientem
- emocje i stres w sytuacjach trudnych
- przedstawianie oferty, propozycji spełnienia potrzeb klienta
Standardy postępowania z klientem - warsztaty
Metodologia
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową
Dodatkowe informacje
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta