Głównym celem szkolenia jest przygotowanie Uczestnika do zewnętrznej certyfikacji Microsoft Office Specialist. Przez szkolenie Uczestnik nabywa umiejętności płynnej obsługi programu MS Excel w celu zwiększenia efektywności pracy i kwalifikacji zawodowych. Uniwersalny charakter prezentowanych zagadnień pozwala pokazać możliwości MS Excel w codziennej pracy administracyjno-biurowej oraz w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
Szkolenie przygotowuje do zewnętrznej certyfikacji Microsoft Office Specialist. Certyfikat MOS jest jednym z wiodących certyfikatów IT. Certyfikat MOS jest honorowany na całym świecie. Każdego roku zdobywa go ponad 1 milion użytkowników w 140 krajach.
Bezpośrednie korzyści z certyfikacji MOS (Microsoft Office Specialist): Microsoft Excel 2013 to:
- Wyróżnienie w trakcie procesu rekrutacji.
- Rozwój osobisty i zawodowy.
- Weryfikacja umiejętności i zdolności informatycznych.
- Pozwala pracownikom na bardziej efektowne wykonywanie zadań i projektów.
- Pełniejsze wykorzystanie oprogramowania aplikacyjnego w organizacji.
Szkolenie MS Excel przygotowujące do zewnętrznej certyfikacji skierowane jest dla pracowników biurowych w zakresie: księgowości, rozliczania i sprzedaży, tworzenia budżetu, planowania, raportowania, śledzenia zmian czy używania kalendarza, a także dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe oraz osób prywatnych, które chcą w synchronizowany sposób zarządzać swoimi danymi.
1.Informacje o egzaminie 77-420 – MOS (Microsoft Office Specialist): Microsoft Excel 2013.
- Ogólne informacje o sposobie przeprowadzenia egzaminu.
- Czas trwania.
- Zagadnienia.
2.Informacje o arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel 2013.
- Ekran startowy.
- Ostatnio otwierane dokumenty i otwieranie istniejących.
- Zaznajomienie się oraz możliwości dostosowywania środowiska.
- Ogólne informacje o nawigacji.
- Ustawienia paska narzędzi szybki dostęp.
- Dostosowywanie Wstążki.
3.Tworzenie arkuszy i skoroszytów i zarządzanie nimi.
- Tworzenie arkuszy i skoroszytów.
- Utworzenie nowego skoroszytu, oparcie pliku na szablonie.
- Import plików.
- Dodawanie i zarządzanie arkuszami.
- Kopiowanie i przenoszenie skoroszytów.
- Poruszanie się w Microsoft Excel.
- Wyszukiwanie danych.
- Wstawianie hiperłączy.
- Nadawanie nazw i korzystanie z pola nazwy.
- Korzystanie z funkcji Przejdź do.
- Formatowanie arkuszy i skoroszytów.
- Zmiana koloru kart.
- Modyfikacja ustawień strony.
- Operacje na wierszach i kolumnach.
- Stosowanie motywów.
- Wstawianie znaków wodnych.
- Ustawienia nagłówków i stopek.
- Ustawianie sprawdzania poprawności danych.
- Dostosowanie opcji i widoków dotyczących arkuszy i skoroszytów.
- Zmiana koloru kart Modyfikacja ustawień strony.
- Operacje na wierszach i kolumnach.
- Ukrywanie/odkrywanie arkuszy, kolumn i wierszy.
- Zarządzenia zabezpieczeniami makr i rejestracja prostych makr.
- Zmiana widoków skoroszytu.
- Dodawanie wartości do właściwości skoroszytu.
- Sterowanie powiększeniem Wyświetlanie formuł.
- Tworzenie klawiszy skrótu.
- Podział okna oraz blokada okienek.
- Przygotowanie do wydruku lub zapisania.
- Zastosowanie obszaru wydruku.
- Zapisywanie skoroszytów w różnych formatach plików.
- Drukowanie pojedynczych arkuszy.
- Skalowania wydruku.
- Powtarzanie nagłówków i stopek.
- Opcje zachowania zgodności z poprzednimi wersjami.
- Zapisywanie skoroszytów w zdalnych lokalizacjach.
4.Tworzenie komórek i zakresów.
5.Tworzenie tabel.
- Tworzenie tabeli i operacje na jej elementach, ustawienia.
- Style tabel.
- Filtrowanie i sortowanie tabel, usuwanie duplikatów.
6.Stosowanie formuł i funkcji.
- Wykorzystanie odwołań (względnych, mieszanych i bezwzględnych), określanie kolejności działań.
- odwoływanie się do zakresów komórek w formułach.
Użycie funkcji SUMA, MIN i MAX, ILE.LICZB, ŚREDNIA.
Użycie funkcji SUMA.JEŻELI, ŚREDNIA.JEŻELI, LICZ.JEŻELI.
Użycie funkcji PRAWY, LEWY i FRAGMENT.TEKSTU.
USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY, LITERY.WIELKIE.
i LITERY.MAŁE, ZŁĄCZ.TEKSTY.
7.Tworzenie wykresów i obiektów.
Tworzenie wykresu oraz jego modyfikacja.
Tworzenie wykresów przy pomocy Szybkiej analizy.
Wstawianie i formatowanie pól tekstowych, grafik SmartArt, obrazów.
8.Podsumowanie informacji zdobytych podczas szkolenia.