Szkolenie zajmuje 1 dzień roboczy, w godzinach 09.00-17.00.
Główne punkty szkolenia:
Część 1. Usability w praktyce - dlaczego niektóre strony są łatwiejsze w użyciu od innych?
- Typowe problemy z użytecznością w obszarach dostępności, ergonomii, architektury informacji
- Normy i standardy usability: Heurystyki Nielsena, Reguły Shneidermana
- Odporność na błędy użytkowników
Część 2. Jak podnieść konwersję dzięki optymalizacji usability?
- Metody badań usability: analiza ilościowa i jakościowa,
testy z użytkownikami, clicktracking, eyetracking - Wykorzystanie Google Analytics do przygotowania hipotez pod dalsze badania usability i do optymalizacji konwersji
Część 3. User testy w praktyce. Odkrywanie tego, co naprawdę przeszkadza użytkownikom.
- Czego można oczekiwać po wynikach user-testów?
- Czego z user-testów zdecydowanie się nie dowiemy?
- Jak rekrutować uczestników?
- Jak przygotować scenariusz testów?
- Jak przygotować środowisko techniczne?
- Zasady prowadzenia user testów
Część 4. Od wyników do rezultatów. Jak wprowadzić wymaganą zmianę?
- Raportowanie wyników z user-testów
- Jak zaangażować IT aby chętnie wprowadzali zmiany?
- Jak przekonać zarząd do wdrożenia zmian?
Prowadzący zapewni oczywiście merytoryczną prezentację, ale zdecydowaną większość czasu uczestnicy spędzą na aktywnym zdobywaniu wiedzy podczas rozwiązywania problemów.
Uczestnicy będą rozwiązywać konkretne business case’y z obszaru usability, nakierowane na podnoszenie konwersji (wypełnianie formularzy leadowych, rezerwacja online, optymalizacja procesu sprzedaży w sklepie internetowym).
Ta kreatywna, sprawdzona formuła pozwala uczestnikom na pracę indywidualną lub
w małych grupach, której rezultaty pracy będą omawiane i na bieżąco korygowane przez prowadzącego pod kątem najlepszych praktyk i wyników badań.
Dzięki nauce poprzez rozwiązywanie problemów uczestnicy bardzo dobrze zapamiętują materiał i zdobywają praktyczne umiejętności, które można wykorzystać już następnego dnia w pracy.