Dolnośląskie
Zarządzanie projektami
Otwarte
Nr szkolenia 9

Usability i User Experience w praktyce

0,00 (0 ocen)
Dodaj do mapy szkoleń
Obserwuj

Opis szkolenia

Usability oraz UX to jedne z najczęściej słyszanych haseł w tym roku na konferencjach i wydarzeniach branżowych. Nic dziwnego. Menadżerowie i specjaliści zajmujący się e-commerce i e-marketingiem coraz więcej uwagi poświęcają wygodzie i intuicyjności, z jaką korzystamy z witryn internetowych.

Cel szkolenia

Uczestnicy warsztatów Usability zdobędą praktyczną wiedzę na temat mechanizmów percepcyjnych rządzących zachowaniem użytkowników i wynikających z nich możliwości optymalizacji witryn pod kątem konwersji oraz usprawnienia przepływu użytkowników.

Grupa docelowa

Specjalista Manager pierwszego szczebla Manager średniego szczebla Manager najwyższego szczebla
Architektura i projektowanie
Badania i rozwój (R&D)

Szkolenie skierowane jest do specjalistów i menadżerów z obszarów IT oraz marketingu. Nie jest wymagana wiedza techniczna ani umiejętność programowania.

Korzyści dla firmy

wyższa sprzedaż produktów przez sklepy internetowe
więcej rejestracji poprzez formularze leadowe
wyższy poziom satysfakcji, lojalności i poleceń od użytkowników firmowej witryny internetowej
zwiększenie wskaźnika retencji użytkowników

Korzyści dla uczestnika

poznanie standardów, dobrych praktyk i reguł rządzących usability stron internetowych
orientacja w badaniach usability - kiedy i jakie badania można prowadzić i czego oczekiwać po ich wynikach
rekomendacje w zakresie zasobów internetowych i książek, z którymi warto się zapoznać aby pogłębić wiedzę w obszarze usability i user experience

Plan szkolenia

Szkolenie zajmuje 1 dzień roboczy, w godzinach 09.00-17.00.

Główne punkty szkolenia:

Część 1. Usability w praktyce - dlaczego niektóre strony są łatwiejsze w użyciu od innych?

  • Typowe problemy z użytecznością w obszarach dostępności, ergonomii, architektury informacji
  • Normy i standardy usability: Heurystyki Nielsena, Reguły Shneidermana
  • Odporność na błędy użytkowników

Część 2. Jak podnieść konwersję dzięki optymalizacji usability?

  • Metody badań usability: analiza ilościowa i jakościowa,
    testy z użytkownikami, clicktracking, eyetracking
  • Wykorzystanie Google Analytics do przygotowania hipotez pod dalsze badania usability i do optymalizacji konwersji

Część 3. User testy w praktyce. Odkrywanie tego, co naprawdę przeszkadza użytkownikom.

  • Czego można oczekiwać po wynikach user-testów?
  • Czego z user-testów zdecydowanie się nie dowiemy?
  • Jak rekrutować uczestników?
  • Jak przygotować scenariusz testów?
  • Jak przygotować środowisko techniczne?
  • Zasady prowadzenia user testów

Część 4. Od wyników do rezultatów. Jak wprowadzić wymaganą zmianę?

  • Raportowanie wyników z user-testów
  • Jak zaangażować IT aby chętnie wprowadzali zmiany?
  • Jak przekonać zarząd do wdrożenia zmian?

Metodologia

Prowadzący zapewni oczywiście merytoryczną prezentację, ale zdecydowaną większość czasu uczestnicy spędzą na aktywnym zdobywaniu wiedzy podczas rozwiązywania problemów.

Uczestnicy będą rozwiązywać konkretne business case’y z obszaru usability, nakierowane na podnoszenie konwersji (wypełnianie formularzy leadowych, rezerwacja online, optymalizacja procesu sprzedaży w sklepie internetowym).

Ta kreatywna, sprawdzona formuła pozwala uczestnikom na pracę indywidualną lub
w małych grupach, której rezultaty pracy będą omawiane i na bieżąco korygowane przez prowadzącego pod kątem najlepszych praktyk i wyników badań.

Dzięki nauce poprzez rozwiązywanie problemów uczestnicy bardzo dobrze zapamiętują materiał i zdobywają praktyczne umiejętności, które można wykorzystać już następnego dnia w pracy.

Dodatkowe informacje

Ilość wyświetleń oferty: 2800
Pozostałe umiejętności rozwijane na szkoleniu:

990,00 zł1 200,00 zł + VAT (0.23%)

v
Zaczyna się za:

Miejsce i termin szkolenia

  • Dolnośląskie
  • Cena netto: 990,00 zł
    1 200,00 zł

UsabilityLAB

Wrocław, Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław