Warszawa
Projektowanie i Grafika
Otwarte
Nr szkolenia 848

Przygotowanie do druku 3D

0,00 (0 ocen)
Dodaj do mapy szkoleń
Obserwuj

Nauczysz się:

Opis szkolenia

W czasie szkolenia nauczysz się tworzyć złożony model 3D w Zbrushu przy pomocy wielu technik pracy z siatką oraz przygotowywać gotowy model do wydruków na różnych rodzajach drukarek 3D (w tym na drukarkach kolorowych). Dowiesz się o różnych technologiach druku 3D ze szczególnym uwzględnieniem drukarek typu Reprap. Poznasz ich potencjalne możliwości, zastosowania oraz ograniczenia.

Szkolenie obejmuje m.in. stworzenie w Zbrushu własnego, wieloelementowego modelu 3D w wysokiej rozdzielczości, pracę z polypaint, zoptymalizowanie, przekonwertowanie jego siatki na potrzeby druku 3D oraz wyeksportowanie informacji o kolorze.

Dodatkowo, nauczysz się technik cięcia dużych modeli na idealnie pasujące do siebie elementy oraz tworzenia zatrzasków (pinów). Dowiesz się jak tworzyć w Zbrushu ścianki o określonej grubości oraz otwory technologiczne potrzebne dla niektórych typów wydruków 3D. Poznasz wiele technik pracy z siatką w Zbrushu w tym z wykorzystaniem: Dynamesh, ZRemeshera, Topology brush, projekcji detalu i Polypaint, pluginów: SubTool Master, UV Master, Decimation Master, 3D Print Exporter oraz zaimportowanych siatek z innych aplikacji czy skanów. Ponadto, w czasie warsztatów zobaczysz jak działają drukarki typu Reprap i wydrukujesz wybrany element swojego projektu!

 

Cel szkolenia

Szkolenie Przygotowanie do druku 3D adresowane jest do wszystkich zainteresowanych drukiem 3D oraz możliwościami programu Zbrush w kontekście zarówno tworzenia modeli 3D jak i odpowiedniego przygotowania ich do druku (zastosowanie: rzeźba, prototypowanie, szeroko pojęty design, concept art, wykorzystanie skanów 3D, przemysł gier komputerowych)

Grupa docelowa

Specjalista Manager pierwszego szczebla Manager średniego szczebla Manager najwyższego szczebla
Grafika/Fotografia

Szkolenie Przygotowanie do druku 3D adresowane jest do wszystkich zainteresowanych drukiem 3D oraz możliwościami programu Zbrush w kontekście zarówno tworzenia modeli 3D jak i odpowiedniego przygotowania ich do druku (zastosowanie: rzeźba, prototypowanie, szeroko pojęty design, concept art, wykorzystanie skanów 3D, przemysł gier komputerowych).

Korzyści dla firmy

DRUK 3D
TECHNOLOGIE DRUKU 3D
TWORZENIE MODELI 3d
przygotowanie modeli do druku na drukarce 3D
dodatkowe, zaawansowane funkcje ZBrush
wydruki 3D

Korzyści dla uczestnika

DRUK 3D
TECHNOLOGIE DRUKU 3D
TWORZENIE MODELI 3d
przygotowanie modeli do druku na drukarce 3D
dodatkowe, zaawansowane funkcje ZBrush
wydruki 3D

Plan szkolenia

Wstęp

  • Omówienie programu warsztatów
  • Wstęp do druku 3D. Omówienie różnych technologii druku 3D pod kątem ich możliwości, zastosowań, dostępności oraz kosztochłonności.
  • Omówienie różnych rodzajów druku 3d  w kontekście wymagań dotyczących przygotowania modeli 3D oraz formatów plików druku 3D.
  • Prezentacja działania i możliwości drukarki typu Reprap

Zbrush – tworzenie własnego, wieloelementowego modelu 3D

  • Omówienie projektu / strategia pracy / przygotowanie folderu projektu
  • Omówienie rodzajów plików natywnych Zbrusha (Ztool vs Zproject)
  • Optymalizacja ustawień Zbrusha (tworzenie własnego layoutu oraz przypisywanie skrótów klawiszowych)
  • Kalibracja jednostek Zbrusha w kontekście docelowej wielkości wydruku
  • Wgrywanie zdjęć referencyjnych i tworzenie własnego SpotLight
  • Importowanie siatek z innych aplikacji 3D oraz ze skanów do Zbrusha (importowanie plików w formacie .obj oraz .stl)
  • Tworzenie subtools przez przetworzenie fragmentów zaimportowancych siatek – praca z Subtools oraz narzędziami palety Tool (Polygroups, Dynamesh, ZRemesher) oraz palety Transform
  • Tworzenie nowych subtools / elementów z wykorzystaniem 3D – Primitives oraz Deformation subpalette
  • Tworzenie nowych subtools / elementów przy pomocy Zspheres
  • Optymalizowanie poszczególnych subtools pod kątem rzeźbienia (Dynamesh, Zremesher, Topology brush, strategia pracy z poziomami podziału)
  • Rzeźbienie w Zbrushu wraz z omówieniem najbardziej przydatnych pędzli oraz ich ustawień
  • Tworzenie faktur przy użyciu Surface Noise Maker
  • Polypaint – praca z kolorem w Zbrushu –  wstępne malowanie obiektu

Przygotowanie modelu do druku 3D

  • Łączenie subtools (praca z SubTool subpalette, Dynamesh, ZRemesher, projekcja detalu i Polypaint)
  • Rozkładanie koordynatów UV w Zbrushu – praca z UV Master Plugin, tworzenie UV island w Zbrushu
  • Tworzenie rigu przy pomocy Zspheres i ustawianie pozy modelu
  • Tworzenie mapy koloru na podstawie polypaint;
  • Praca z pluginem Decimation Master – szczegółowe omówienie funkcjonalności pluginu; optymalizowanie rozdzielczości obiektu pod kątem różnego typu wydruków 3D
  • Praca z pluginem 3D Print Exporter – szczegółowe omówienie funkcjonalności pluginu, kontrolowanie wielkości wydruku, wyeksportowanie różnego typu plików w tym do drukarek kolorowych

Zbrush – zagadnienia dodatkowe

  • Techniki cięcia pojedynczej siatki na kilka idealnie pasujących do siebie elementów (konieczne, gdy fizyczna wielkość modelu w druku przewyższa przestrzeń roboczą danej drukarki 3D)
  • Tworzenie zatrzasków (pinów) do późniejszego łączenia odciętych elementów
  • Różne techniki tworzenie modeli o zadanej grubości ścianki
  • Naprawienie fragmentów, których ścianki zbyt blisko przylegają do siebie
  • Tworzenie otworów technologicznych dla usunięcia nadmiaru materiału (konieczne dla niektórych typów druku 3D)

Wydruk 3D

  • Omówienie typowych parametrów drukarek typu Reprap
  • Druk wybranych elementów
 

Metodologia

Szkolenie w całości praktyczne.

Dodatkowe informacje

Szkolenie może zostać zorganizowane w języku: polski
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta

Ilość wyświetleń oferty: 4912
Pozostałe umiejętności rozwijane na szkoleniu:

1 900,00 zł + VAT (23%)

v
Zaczyna się za:

Miejsce i termin szkolenia

  • Warszawa
  • Ul. Jagiellońska 88 03-215 Warszawa
  • Cena netto: 1 900,00 zł

IT Media

Jagiellońska 88, 03-215 Warszawa

tel: 22 678 38 87

email: szkolenia@itmedia.pl