PROGRAM SZKOLENIA 1. ROLA PRODUCT MANAGERA
- Rola Product Managera w przedsiębiorstwie
- Współpraca z innymi działami
- Obszar zadań i działań Product Managera
- Kompetencje i zasoby Product Managera
2. KIM JEST NASZ KLIENT? - Analiza potencjalnych klientów
- Określenie grupy docelowej
- Pozycjonowanie produktów
- Jak dotrzeć do naszej grupy docelowej
3. ANALIZA RYNKU I KONKURENCJI - Badanie rynku dla produktu
- Analiza PESTEL
- Oszacowanie potencjału rynku dla produktu
- Analiza konkurencji
- Analiza 5 Sił Portera
4. STRATEGIE ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU - Formułowanie strategii rozwoju nowego produktu
- Typy strategii rozwoju nowego produktu
- Nowe wyzwania i trendy w obszarze strategii nowego produktu
5. ROZWÓJ PRODUKTU – CYKL ŻYCIA PRODUKTU - Strategie marketingowe produktu
- Fazy cyklu życia produktu: wprowadzenie, wzrost, dojrzałość, spadek
- Strategie marketingowe dla różnych faz cyklu życia produktu
- Zarządzanie i monitorowanie produktów w różnych fazach cyklu ich życia
6. 4P – MARKETING MIX - Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
- Podejście rynkowe, budowanie przewagi konkurencyjnej
- Strategie i taktyki w ramach 4P
- Strategie cenowe
7. WPROWADZENIE PRODUKTU NA RYNEK - Proces wprowadzenia produktu na rynek
- Tworzenie listy zadań dla wprowadzanego produktu
- Tworzenie KPI's produktu
- Rola i odpowiedzialność poszczególnych komórek firmy w sukcesie wprowadzenia produktu
- Wsparcie dla wprowadzanego produktu: komunikacja, promocja, dystrybucja, zaangażowanie
8. SPRZEDAŻ PRODUKTU - Zarządzanie produktem w sprzedaży
- Analiza KPI's produktu
- Potencjalne zagrożenia i jak im przeciwdziałać
SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI ORAZ WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW
WERSJA ANGIELSKA: to szkolenie w formie zamkniętej / in company jest dostępne również w języku angielskim - Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem zamkniętym dla grupy pracowników, napisz do nas: kontakt@szkoleniaatrium.pl