Cała Polska
Sprzedaż
Zamknięte
Nr szkolenia 1226

Zarabianie na srebrnym rynku czyli budowa relacji z klientami 65+

Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
0,00 (0 ocen)
Dodaj do mapy szkoleń
Obserwuj

Opis szkolenia

Ogólnopolskie Centrum Szkoleniowo Doradcze to odpowiedź na potrzeby i sugestie dynamicznego rynku szkoleniowego. Naszym Klientom oferujemy kompleksowe rozwiązania szkoleniowe oraz doradztwo na najwyższym poziomie. Cechuje nas kreatywne i pełne zaangażowania podejście w realizację każdego z projektów. Wychodząc naprzeciw naszym klientom proponujemy różne, dostosowane do konkretnych możliwości oraz oczekiwań, modele rozwojowe: szkolenia otwarte, szkolenia online oraz szkolenia zamknięte, Budujemy zarówno typowe szkolenia oparte na wykładach/warsztatach wzbogaconych o liczne elementy aktywizacyjne uczestników jak i nowatorskie procesy szkoleniowe zbudowane w oparciu o metody takie jak blended learning czy bite-size learning.

Twoja firma kieruje swoje usługi m.in. do osób starszych? To szkolenie jest dla Ciebie!

Nasze społeczeństwo się starzeje. Zgodnie z danymi GUS, 15% mieszkańców Polski przekroczyło 65 roku życia, a udział ten systematycznie się zwiększa. W roku 2050 aż 32,7% będą stanowić osoby starsze.

Czym się wyróżnia segment seniorów? Czy przepowiadane od dawna „silver tsunami“ już nadeszło? Dlaczego, mimo swojej atrakcyjności, segment rynku jest wciąż marginalizowany?

Dlaczego nawet w przedsiębiorstwach nakierowanych na obsługę osób starszych, jak sanatoria, wyspecjalizowane biura podróży czy szeroko rozumiany przemysł medyczny obsługa segmentu seniorów wciąż jest dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw? Na czym w praktyce polega sprostanie wymogom tej grupy klientów?

Cel szkolenia

Kompleksowe szkolenie z zakresu budowy relacji z klientami 65+. W ramach szkolenia omówimy m.in.: jak kształtują się decyzje zakupowe osób starszych, jakie kanały marketingowe działają lepiej, a jakie słabiej w grupie 60+, przeanalizujemy procesy biznesowe firmy pod kątem potrzeb klientów 60+ oraz opracujemy założenia programów pracy z klientami 60+.

Grupa docelowa

Specjalista Manager pierwszego szczebla Manager średniego szczebla Manager najwyższego szczebla
Hotelarstwo i turystyka
HR - Zasoby ludzkie
Obsługa klienta
Opieka medyczna: medycyna
Sprzedaż/Handel
Usługi

Szkolenie dedykowane do przedsiębiorstw nakierowanych na obsługę osób starszych m.in. w obszarach: usługi medyczne, sanatoria, usługi B2C, biura podróży, hotele

Korzyści dla firmy

analiza procesów biznesowych firmy pod kątem potrzeb klientów 60+
analiza elementów własnych marek wypływających na postawy klientów 60+
możliwość opracowania programów pracy z klientami 60+
szkolenie zdecydowanie przyczyni się do budowy wizerunku firmy

Korzyści dla uczestnika

pozna jak kształtują się decyzje zakupowe osób starszych (kryteria wyboru i czynniki wpływu)
przeanalizuje jakie kanały marketingowe działają lepiej a jakie słabiej w grupie 60+
pozna techniki zarządzania lojalnością klientów 60+
pozna proces obsługi klienta 60+ oraz techniki komunikacji

Plan szkolenia

Dzień 1

  1. Kim są klienci 60+?
    • wielkość i struktura grupy „silver tsunami” – kim są nasi starsi klienci?
    • zmiana przychodów i struktury wydatków w grupie 60+ - na co wydają pieniądze seniorzy?
    • zmiana potrzeb i emocjonalnych uwarunkowań decyzji zakupowych seniorów.
  2. Jak dotrzeć do 60+?
    • kryteria ocen ofert rynkowych przez klientów 60+:
      • cena – czy seniorzy mają mniej pieniędzy? Czy jest to rzeczywiście główne kryterium decyzyjne? Mit „biednej babci”,
      • opakowanie – kolorowe nie znaczy najlepsze, luksusowe też nie koniecznie
      • marka – podstawa budowy trwałej relacji,
      • obsługa – podstawa sukcesu w pracy z seniorami,
      • wcześniejsze doświadczenia – lubimy to, co znamy.
  3. Skuteczność kanałów marketingowych w grupie 60+:
    • produkty dedykowane dla klientów w grupie 60+,
    • dobre praktyki biznesowe w grupie 60+,
    • nieetyczne praktyki marketingowe w grupie 60+.
Dzień 2
  1. Zarządzanie lojalnością klientów 60+:
    • zasady segmentacji klientów w programach lojalnościowych,
    • rodzaje programów lojalnościowych.
  2. Proces obsługi klienta 60+:
    • oczekiwania klienta 60+ względem procesu obsługi,
    • zachowania rynkowe klienta 60+,
    • ocena obsługi w firmie.
  3. Jak komunikować się z klientem 60+ w procesie obsługi:
    • komunikacja werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie.
  4. Jak budować wizerunek sprzedawcy godnego zaufania:
    • pierwsze wrażenie,
    • sposoby utrwalania wizerunku,
    • budowanie długotrwałych relacji.

Metodologia

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności. 

Dodatkowe informacje

Szkolenie może zostać zorganizowane w języku: polski
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta

Ilość wyświetleń oferty: 2713
Pozostałe umiejętności rozwijane na szkoleniu:

Do ustalenia

v

Miejsce i termin szkolenia

  • Cała Polska
  • Cena netto: Do ustalenia

Ogólnopolskie Centrum Szkoleniowo Doradcze

Grzybowska 87, 00-844 Warszawa

tel: 732 942 594

email: biuro@ocsd.pl