Kiedy negocjatorzy są przedstawicielami innych kultur, ich interesy, założenia, strategie jak również kontekst społeczny, ekonomiczny, prawny i polityczny negocjacji mogą w znaczny sposób odbiegać od siebie. Umiejętności negocjacyjne nakierowane na kulturową wrażliwość stają się coraz ważniejsze w świecie, w którym granice państw narodowych w zasadzie przestały odgrywać rolę.
Brak kompetencji kulturowych oraz rozumienia różnic często bywa swego rodzaju "winowajcą”, przez którego przedsiębiorstwa międzynarodowe tracą wielomilionowe kontrakty, nowe możliwości i rynki zbytu.
Jeśli organizacje i jednostki działające w ramach tych organizacji mają być efektywne, powinny nauczyć się myśleć i negocjować globalnie, a więc uwzględniając zróżnicowanie międzykulturowe.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają specyfikę negocjacji ponad granicami. Dowiedzą się w jaki sposób kultura komplikuje i utrudnia proces negocjacji. Uczestnicy nauczą się planowania negocjacji, określania celu, sporządzania strategii negocjacji i doboru odpowiednich taktyk w zależności o kultury partnera, z którym będą negocjować. Uczestnicy szkolenia dowiedzą, w jaki sposób kultura wpływa na użycie środków perswazji i nauczą się skutecznie opierać manipulacjom w trakcie trwania negocjacji. Staną się osobami, które nie tylko nie poddadzą się manipulacjom, ale będą mogły wykorzystywać narzędzia perswazji i wywierać wpływ na partnerów biznesowych i współpracowników pochodzących z różnych kręgów kulturowych. Uczestnicy zapoznają się z architekturą i infrastruktura negocjacji globalnych.
Metody pracy i techniki stosowane podczas szkolenia:
- symulacje i gry negocjacyjne,
- case studies (analiza przypadków),
- quizy i testy,
- dyskusje moderowane,
- mini wykłady.