✅ TRADE MARKETING. MARKETING HANDLOWY DLA DZIAŁÓW SPRZEDAŻY.
Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
Dodaj do mapy szkoleń
W mapie szkoleń
Opis szkolenia
Grupa docelowa
specjalista marketingu
specjalista sprzedaży
menedżer marketingu
menedżer sprzedaży
Korzyści dla firmy
zrozumienie kluczowych narzędzi trade marketingu, uporządkowanie wiedzy oraz znajomości najważniejszych pojęć,
pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi trade marketingu, także w obszarze strategii e-commerce,
ukierunkowanie umiejętności w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb – dzięki odrębnym elementom szkolenia dla firm B2C oraz B2B,
sprawdzenie własnych umiejętności i strategii działania, dzięki grze symulacyjnej TRADE MARKETING,
kształtowanie kompetencji w zakresie opracowywania spójnych planów działań trade marketingowych,
rozwój umiejętności wykorzystania kluczowych narzędzi trade marketingu w codziennej pracy
Korzyści dla uczestnika
zrozumienie kluczowych narzędzi trade marketingu, uporządkowanie wiedzy oraz znajomości najważniejszych pojęć,
pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi trade marketingu, także w obszarze strategii e-commerce,
ukierunkowanie umiejętności w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb – dzięki odrębnym elementom szkolenia dla firm B2C oraz B2B,
sprawdzenie własnych umiejętności i strategii działania, dzięki grze symulacyjnej TRADE MARKETING,
kształtowanie kompetencji w zakresie opracowywania spójnych planów działań trade marketingowych,
rozwój umiejętności wykorzystania kluczowych narzędzi trade marketingu w codziennej pracy
Plan szkolenia
Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Link do zgłoszenia znajduje się tutaj. 1. Trade marketing 2.0 – jak zmienia się praca trade marketerów w epoce dynamicznych zmian u partnerów handlowych- ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
- marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
- najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
- nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji
2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING- podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
- planowanie celów trade marketingu
- określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
- opracowywanie ofert współpracy i korzyści
- rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
- raportowanie wyników i feedback
3. Blok dla firm B2C – category management- category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
- budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
- kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
- POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
- kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
- marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C
4. Strategie marketingowe w trade marketingu- opcje i kierunki działań
- macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
- pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
- wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce
5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów- promocja sprzedaży, materiały POS
- rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
- programy wspólne producenta i dystrybutora
- szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
- eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia
6. Efektywność trade marketingu- wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
- wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
- trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull
7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B- specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
- sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
- relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
- budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B
Metodologia
Warsztat, gra szkoleniowa, ćwiczenia
Dodatkowe informacje
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta
Szkolenie może zostać zorganizowane jako zamknięte
Ilość wyświetleń oferty: 3712
|