DZIEŃ PIERWSZY
1. Wprowadzenie i rola trade marketingu
- Zrozumienie podstawowych funkcji trade marketingu.
- Analiza roli marketingu i sprzedaży w wspieraniu procesu sprzedaży.
- Kanały dystrybucji – co trzeba o nich wiedzieć, aby skutecznie wdrażać działania trade marketingowe
2. Przegląd dostępnych narzędzi trade marketingowych
- Wybór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów.
- Projektowanie działań trade marketingowych
- Różnice w trade marketingu B2C i B2B
3. Analiza rynku i poszukiwanie insightów konsumenckich
- Tworzenie Buyer Persony - analiza potrzeb, zachowań i motywacji klientów
- Poszukiwanie insightów konsumenckich i pozycja marki na rynku.
4. Efektywne zarządzanie ceną i promocją
- Strategie cenowe
- Strategie rabatów stosowane przez producenta
- Wpływ e-commerce na erozję cen
- Up-selling i cross-selling do zwiększenia średniej wartości koszyka.
- Mechanizmy promocyjne typu: keep-sell, friend-sell, re-sell
DZIEŃ DRUGI
1. Zalety i wady walki ceną
- Produkty wrażliwe na cenę
- Odpowiedzialność za cenę w organizacji: sprzedaż czy marketing
- Wpływ obniżki ceny w promocji na sprzedaż regularną – case studies
- Działania towarzyszące obniżaniu ceny.
- Budowanie fair-share i wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii.
- Jakie marki radzą sobie z cenami a jakie giną w obliczu rozmów z klientem (sklepem)
2. Komunikacja w trade marketingu
- Ekspozycja i komunikacja promocji
- Zasady skutecznej komunikacji z konsumentem, sklepami i partnerami B2B
- Mechanizmy psychologiczne w trade marketingu
3. Różne rodzaje akcji "Tailor Made Promo" i ich przygotowanie
- Zarządzanie i rozliczanie akcji "TMP"
- Współpraca z producentami i dostawcami
- WARSZTAT: Projektowanie akcji trade marketingowej
4. Analiza rentowności i skuteczności promocji
- Sposoby na ocenę skuteczności promocji
- Ceny i promocje a rentowność sprzedaży
- Efekt w postaci rentowności i parametry jakościowe
5. Budowanie skutecznych prezentacji
- Przygotowanie konspektu prezentacji i wystąpienia
- Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
- Argumenty biznesowe i niebiznesowe dla działów sprzedaży i dla kupców
- Strategie promowania oferowanej akcji trade marketingowej