Jakie są zalety przygotowania strategii marketingowej?
określenie mocnych stron firmy i jej eksponowanie
unikanie pułapek wynikających ze słabych stron firmy
wykorzystanie słabych punktów konkurencji, znajdowanie nisz rynkowych
utrzymanie spójnego kierunku rozwoju firmy mimo zmieniających się warunków rynkowych
lepsze kalkulowanie kosztów i wykorzystanie budżetu marketingowego
unikanie powielania nieskutecznych działań marketingowych
znalezienie nowych grup odbiorców, ulepszenie oferowanych usług, wprowadzanie na rynek nowych produktów
Tworzenie strategii ma jeszcze jedną ważną zaletę: pozwala spojrzeć krytycznie na Twój biznes. Dzięki temu możesz pewne rzeczy poprawić i odkryć nowe, o których dotąd nie myślałeś.
Dlatego warto jest nauczyć się tworzenia strategii, a to szkolenie pomoże Ci przejść ten proces i będzie inspiracją do lepszych działań marketingowych.
Plan szkolenia
STRATEGIA MARKETINGOWA DLA FIRM KAŻDEJ WIELKOŚCI
SZKOLENIE ONLINE
Szkolenie realizowane za pośrednictwem platformy Clickmeeting
Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym
Bieżący kontakt z trenerem i pozostałymi uczestnikami szkolenia
Dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y.
Przewidziane przerwy
Program szkolenia: Strategia marketingowa dla firm dużych i małych
1. Podstawowe wyzwania strategiczne
Strategia firmy
Strategia marki
Strategia marketingowa
Strategie małych firm a strategie dużych korporacji
Ćwiczenie: budowanie idei strategicznej własnej firmy Ćwiczenie: budowanie modelu marketingowego własnej firmy
2. Kształtowanie docelowego rynku
Kto jest Twoim klientem?
Segmentacja i personalizacja
Target. Persona. Insight konsumencki
Targetowanie rynków B2B
Targetowanie rynków B2C
Wykorzystanie danych behawioralnych. Big Data
Segmentacja rynku i wytyczenie celu strategicznego
Ćwiczenie: budowanie insightów w oparciu o dane
3. Komunikacja marketingowa - najważniejsze elementy
Big Idea - co chcemy powiedzieć klientom i jak pokazać markę
Techniki kreatywne w komunikacji marketingowej
Elementy strategii blue ocean
Disruption. Visual Hammer
Design Thinking w marketingu
Komunikacja marketingowa - czy klienci działają racjonalnie? I jak wpływać na ich emocje?
Buzz, viral, real-time-marketing: budowanie atraktorów i magnetyzerów
Współpraca z agencjami reklamowymi, jeśli jej potrzebujesz
Ćwiczenie: case study - brief dla agencji Ćwiczenie: case study: wprowadzenie marki na rynek
4. Budowanie lojalności klientów
Znaczenie customer experience i obsługi klienta - spraw, by klient wracał i dobrze mówił o Twojej firmie
Komunikacja z klientem w punktach styku
Komunikacja z klientami w mediach społecznościowych
Incydent rynkowy i kryzysy - jak sobie z nimi radzić?
Stawiamy na intensywną pracę w grupie. Na tym szkoleniu NIE będzie nudnych, sztampowych, przewidywanych, prostych zadań. Obejmuje ono warsztaty, studia przypadku, zadania grupowe, dyskusje, burze mózgów i ćwiczenia oparte o prawdziwe wyzwania nowoczesnego marketingu i reklamy. Będziemy rozwiązywać realne problemy i tworzyć skutecznescenariusze działań. Będziemy rywalizować w grupach. Szkolenie jest intensywne. 100% PRAKTYKI: ĆWICZENIA / CASE STUDIES / BURZA MÓZGÓW
Dodatkowe informacje
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta
Szkolenie może zostać zorganizowane jako zamknięte