PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ 1
1. Krótki wstęp o działaniach na Facebooku i Instagramie
- Jak wyglądają osie czasu oraz inne umiejscowienia, takie jak Stories czy Rolki?
- Jaka jest w Polsce grupa docelowa na Facebooku i Instagramie?
- Jakie kreacje najlepiej sprawdzają się na tych dwóch platformach?
2. Prowadzenie biznesu w Meta (czyli Facebook i Instagram razem)
- Kiedy komunikacja jest skuteczna, a kiedy… nie do końca?
- Do kogo powinna być skierowana komunikacja?
- Czy na wszystkich kanałach komunikacja powinna być taka sama?
- Czy i jak komunikacja w SM może być biznesowo opłacalna?
3. Płacić czy nie płacić za reklamy?
- Jakie są podstawowe różnice i przesłanki do komunikacji bezpłatnej i płatnej?
- Organiczna komunikacja: czy warto i w jakich okolicznościach?
- Płatne kampanie: czy warto i w jakich okolicznościach?
- Dyskusja: jak powinna wyglądać komunikacja Twojej firmy w różnych kanałach marketingowych
4. Tworzenie angażujących postów / grafik w Canvie
- Czym jest Canva i dlaczego jest niezbędna do tworzenia ładnych postów?
- Czym różnią się kreacje organiczne od reklamowych?
- Nauka i warsztaty tworzenia angażujących postów w Canvie
- Czym są aple i co jest ważniejsze – estetyka czy czytelność?
5. Dyskusja i pytania
DZIEŃ 2
1. Jak rozwinąć swój fanpage na Facebooku?
- Big Idea – określ swój pomysł i cel komunikacji na platformie
- Kim jest nasz odbiorca? Dostosowywanie treści pod grupę docelową
- Spójna kreacja wizualna dla postów, czyli czym jest Key Visual
- Gdzie algorytm da nam największe szanse na bezpłatny i możliwie najszybszy rozgłos naszego profilu na Facebooku? Czym są grupy dyskusyjne i jak z nich korzystać?
- Real Time Marketing – jak działa i jakie może dać efekty?
2. Jak rozwinąć swój fanpage na Instagramie?
- Czym różni się feed od stories, a stories od rolek?
- Czy hashtagi na Instagramie mają jakikolwiek sens?
- Jak dobrze wykorzystać rolki do uzyskania ogromnych zasięgów?
- Zdjęcia czy może proste grafiki z tekstem? Co lepiej działa na Instagramie?
- Influencerzy – jak ich znajdować, jak ustalać współpracę i jak analizować statystyki?
- Jak powinien wyglądać profesjonalny profil, od biogramu, przez wyróżnione stories, aż po treści na profilu?
3. Meta Business Suite, czyli jak dobrze zarządzać fanpage’ami?
- Gdzie i jak publikować posty?
- Jak planuje się posty i czy warto to robić?
- Nadawanie dostępów i administrowanie fanpage’ami, czyli czym jest konto firmowe?
- Centrum Reklam a Menedżer Reklam – gdzie warto tworzyć kampanie reklamowe?
- Analityka, czyli gdzie zliczać lajki, udostępnienia i komentarze?
- Skrzynka odbiorcza – centrum dowodzenia wiadomościami i powiadomieniami.
- Dobre praktyki w moderacji – usuwać czy ukrywać komentarze?
4. Prowadzenia profilu na Facebooku i Instagramie oraz kampanie reklamowe
- Kiedy warto skoncentrować się na Facebooku, a kiedy na Instagramie?
- Promowanie proste i zaawansowane: różnice
- Business Facebook – przewodnik krok po kroku
- Najważniejsze cele reklamowe i ich omówienie
- Najważniejsze wskaźniki i miara ich opłacalności, czyli na co zwracać uwagę przy mierzeniu efektywności reklam
- Jakie kreacje reklamowe można używać do promocji
- Remarketing (Pixel Facebooka) - jak go używać, jakie są korzyści
Ćwiczenia i pytania z zakresu ustawienia kampanii reklamowych:
użycia poprawnych celów reklamowych, ustawień grup docelowych oraz ustalenia decyzji o remarketingu (i jakiego rodzaju).
5. Monitorowanie kampanii reklamowych i budżetu
- Jak pilnować budżetu, grupy docelowej i poprawności wyświetlania reklam
- Najczęściej popełniane błędy i jak ich uniknąć
6. Dyskusja i pytania
BONUS
1 godzina bezpłatnej konsultacji telefonicznej z trenerem dla każdego uczestnika szkolenia - do 30 dni po szkoleniu