Efekty szkolenia:
- Poznanie podstawowych zasad rządzących w komunikacji marki w mediach społecznościowych, ich zalet oraz wad
- Poznanie narzędzi promocyjnych, służących do realizacji ustalonych celów reklamowych,
- Umiejętność wykorzystywania influencer marketingu
- Umiejętność analizowania efektów działań w social mediach
- Poznanie dobrych i złych praktyk w komunikacji w social mediach
Social media dla biznesu
Program szkolenia
DZIEŃ 1
1. Charakterystyka najważniejszych mediów społecznościowych, charakterystyka, grupa docelowa, rodzaje kreacji i komunikacji
- Facebook
- Instagram
- Linkedin
- Twitter
- YouTube
- Tik Tok
- Pozostałe platformy (Discord, Reddit, Telegram, Pinterest)
2. Firmy w mediach społecznościowych
- Kiedy komunikacja jest skuteczna, a kiedy… nie do końca?
- Do kogo powinna być skierowana komunikacja?
- Czy na wszystkich kanałach komunikacja powinna być taka sama?
- Czy i jak komunikacja w SM może być biznesowo opłacalna?
- Wind of change, czyli jak zmieniają się media społecznościowe
3. Organiczne i płatne kampanie w mediach społecznościowych
- Jakie są podstawowe różnice i przesłanki do komunikacji bezpłatnej i płatnej?
- Organiczna komunikacja: czy warto i w jakich okolicznościach?
- Płatne kampanie: czy warto i w jakich okolicznościach?
Dyskusja: jak powinna wyglądać komunikacja Twojej firmy w różnych kanałach marketingowych
4. Prowadzenia profilu na Facebooku i Instagramie oraz kampanie reklamowe
- Kiedy warto komunikować na Facebooku i Instagramie?
- Promowanie proste i zaawansowane: różnice
- Business Facebook – przewodnik krok po kroku
- Najważniejsze cele reklamowe i ich omówienie
- Najważniejsze wskaźniki i miara ich opłacalności, czyli na co zwracać uwagę przy mierzeniu efektywności reklam
- Kreacje możliwe do promocji
- Remarketing (Pixel Facebooka). Kiedy warto i jakie są możliwości?
- Najczęściej popełniane błędy, czyli jak pilnować budżetu, grupy docelowej i poprawności wyświetlania reklam
Ćwiczenia i pytania z zakresu ustawienia kampanii reklamowych, użycia poprawnych celów reklamowych, ustawień grup docelowych oraz ustalenia decyzji o remarketingu (i jakiego rodzaju).
5. Dyskusja i pytania
DZIEŃ 2
1. Profil firmowy i kampanie reklamowe na Linkedinie
- Prowadzenie profilu firmowego na Linkedin – kiedy warto?
- Różnice między company page a showcase
- Linkedin Ads – przewodnik krok po kroku
- Cele reklamowe na Linkedinie i ich omówienie
- Najważniejsze wskaźniki i miara ich opłacalności, czyli na co zwracać uwagę przy mierzeniu efektywności reklam
- Kreacje możliwe do promocji
- Remarketing (Insight Tag). Kiedy warto?
- Najczęściej popełniane błędy, czyli jak uniknąć „przepalania budżetu”
Ćwiczenia i pytania z zakresu słuszności prowadzenia komunikacji na Linkedinie, ustawienia kampanii reklamowych, użycia poprawnych celów reklamowych, ustawień grup docelowych oraz ustalenia decyzji o remarketingu (i jakiego rodzaju).
3. Komunikacja i reklamy na Twitterze
- Jak pisać na Twitterze?
- Jak działają hashtagi i czy warto ich używać?
- Twitter Ads – przewodnik krok po kroku
- Cele reklamowe na Twitterze i ich omówienie
- Najważniejsze wskaźniki i miara ich opłacalności czyli na co zwracać uwagę przy mierzeniu efektywności reklam
- Kreacje możliwe do promocji
- Remarketing na Twitterze – omówienie dostępnych możliwości
- Najczęściej popełniane błędy, czyli jak nie pogubić się w swoich tweetach, poprawnie oznaczać konta i dokładnie wybierać tweety potrzebne do promocji
Ćwiczenia i pytania z zakresu słuszności prowadzenia komunikacji na Twitterze, ustawienia kampanii reklamowych i użycia poprawnych celów reklamowych.
4. Komunikacja i płatne kampanie na YouTube Ads
- Komunikowanie jako marka na YouTube – kiedy warto i w jaki sposób?
- Google Ads w zakresie YouTube Ads – przewodnik krok po kroku
- Kreacje możliwe do promocji
- Najważniejsze wskaźniki i miara ich opłacalności
- Remarketing na YouTube
Dyskusja: Czy prowadzenie komunikacji i kampanii na YouTube dla Twojej firmy jest słuszne? Omówienie możliwości komunikacyjnych marek.
5. Komunikacja na Tik Tok
- Tik Tok – czy to odpowiednie miejsce dla każdej firmy do komunikacji?
- Dla kogo Tik Tok? Jak się komunikować?
- Możliwości promocyjne na TikToku
- Przykłady udanych komunikacji marek w Polsce i na świecie
Dyskusja: Czy warto, aby Twoja marka również komunikowała na TikToku?
6. Influencer Marketing - możliwości dla firm małych i dużych
- Jak wykorzystać influencerów do promocji swojej firmy, produktów lub usług?
- Czy inwestowanie w influencerów zawsze jest biznesowo opłacalne?
- Przykłady wykorzystania influencerów przez polskie podmioty.
- Ryzyka i szanse wynikające z angażu influencerów.
Ćwiczenie i dyskusja: Jaki rodzaj influencera najlepiej pasowałby do Twojej kampanii / promocji Twojej marki?
7. Dyskusja i pytania