PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH
PROGRAM SZKOLENIA
1. Jak powstaje wiedza konsumenta
- Jak uczymy się
- Jak zapamiętujemy
- Jak wybieramy
- Jak kupujemy
- I jak racjonalizujemy podjęte decyzje
2. Postawy konsumenckie - oczekiwania i zadowolenie
- Czym są postawy utajone, jak je odkryć i wykorzystać
- Jak wpływać i modyfikować postawy konsumenckie
3. Motywacje i emocje w marketingu
- kupowanie nieplanowane - reakcje konsumentów na zabiegi marketingowe
- reakcje konsumenta na cenę, promocje cenowe
- kupowanie powtarzane, nawykowe i przywiązanie do marki
- kupowanie refleksyjne - podejmowanie decyzji
4. Dysonans pozakupowy i satysfakcja pozakupowa
5. Modele decyzji zakupowych
- model EKB, Fishbeina, Ajzena
- jak konsument szuka informacji
- jak porównuje możliwe opcje wyboru
- jak podejmuje decyzje o zakupie
- jak zachowuje się po dokonaniu zakupu
6. Modele używane do ustalania celów kampanii reklamowej i mierzenia jej efektów - czym są i dlaczego już nie wystarczają?
- AIDA - uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
- DAGMAR - 5 etapów oddziaływanie przekazu reklamowego na konsumenta
7. Psychograficzna segmentacja rynku
- VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) - model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia
- VALS 2 - 8 podstawowych grup konsumenckich
- model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem
8. Co wpływa na wizerunek marki i produktu
9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie
- jakie badania należy robić
- i ile może kosztować ich nie zrobienie
A ponadto:
- Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
- Poszukasz jajka w cieście
- Poznasz tajemnicę czarnej perły
- Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
- Policzysz czarne i zielone taksówki
- Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
- Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
- Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond
… i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy
Jak?
Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej. Uczestnicy warsztatu będą mieli szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować i przedyskutować swoje, nie zawsze racjonalne, zachowania i reakcje, zidentyfikować pułapki, czyhające na konsumentów oraz nauczyć się sobie z nimi radzić - jako kupujący i sprzedający.
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających wiedzę na temat marketingu, nie mających jednak wiedzy na temat psychologii zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej.