Warszawa
Marketing
Otwarte
Nr szkolenia 3002

Psychologia zachowań konsumenckich

Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
0,00 (0 ocen)
Dodaj do mapy szkoleń
Obserwuj

Opis szkolenia

Możessz zapisać się tutaj:

https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/psychologia-konsumenci/


Ogromna konkurencja i wysycenie rynku sprawia, że tylko profesjonaliści są w stanie się na nim utrzymać. Sama wiedza marketingowa jednak nie wystarczy. Okazuje się, ze człowiek nie jest tak racjonalny, jak chciały tego klasyczne modele ekonomiczne popytu i podaży - a homo-economicus – nie istnieje. „Człowiek nieracjonalny” to jednak nie „człowiek nieprzewidywalny”. Ale - by przewidzieć jego zachowanie - potrzebna jest wiedza psychologiczna, poznanie i rozszyfrowanie jego potrzeb, pragnień i zachowań. Zrozumienie konsumenta to dziś klucz do marketingowego sukcesu.

Na szkoleniu dowiesz się, jakie są poznawcze, emocjonalne i motywacyjne procesy leżące u podstaw konkretnych zachowań konsumenckich i jak można na nie skutecznie oddziaływać. Nauczysz się rozpoznawać zjawiska psychologiczne w strategiach marketingowych, w procesie segmentacji rynku i w trakcie tworzenia wizerunku firmy i jej produktów.

    Cel szkolenia

    Korzyści ze szkolenia / szkolenie pomoże w:

    • tworzeniu skutecznych strategii marketingowych w oparciu o znajomość psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej 
    • budowaniu strategii kontrolowania zachowań konsumentów w oparciu o procesy emocjonalne i poznawcze
    • identyfikowaniu słabych i silnych stron marki własnej i marek konkurencyjnych i właściwe pozycjonowanie marki na rynku
    • tworzeniu pozytywnego afektu / sympatii do marki
    • identyfikowaniie słabych i silnych stron marki własnej i marek konkurencyjnych

    Dowiesz się:

    • Jakie są psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich
    • Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
    • Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
    • Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje
    • Dlaczego zbyt wiele możliwości wyboru to tak naprawdę pułapka i jak z niej wyjść

      Plan szkolenia

      PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH

      PROGRAM SZKOLENIA

      1. Jak powstaje wiedza konsumenta

      • Jak uczymy się
      • Jak zapamiętujemy
      • Jak wybieramy
      • Jak kupujemy
      • I jak racjonalizujemy podjęte decyzje 

      2. Postawy konsumenckie - oczekiwania i zadowolenie

      • Czym są postawy utajone, jak je odkryć i wykorzystać
      • Jak wpływać i modyfikować postawy konsumenckie

      3. Motywacje i emocje w marketingu

      • kupowanie nieplanowane - reakcje konsumentów na zabiegi marketingowe
      • reakcje konsumenta na cenę, promocje cenowe
      • kupowanie powtarzane, nawykowe i przywiązanie do marki
      • kupowanie refleksyjne - podejmowanie decyzji

      4. Dysonans pozakupowy i satysfakcja pozakupowa

      5. Modele decyzji zakupowych

      • model EKB, Fishbeina, Ajzena 
      • jak konsument szuka informacji
      • jak porównuje możliwe opcje wyboru
      • jak podejmuje decyzje o zakupie
      • jak zachowuje się po dokonaniu zakupu

      6.  Modele używane do ustalania celów kampanii reklamowej i mierzenia jej efektów - czym są i dlaczego już nie wystarczają?

      • AIDA - uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
      • DAGMAR - 5 etapów oddziaływanie przekazu reklamowego na konsumenta

      7. Psychograficzna segmentacja rynku

      • VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) - model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia 
      • VALS 2 - 8 podstawowych grup konsumenckich 
      • model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem

      8. Co wpływa na wizerunek marki i produktu

      9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie

      • jakie badania należy robić
      • i ile może kosztować ich nie zrobienie

      A ponadto: 

      • Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
      • Poszukasz jajka w cieście
      • Poznasz tajemnicę czarnej perły
      • Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
      • Policzysz czarne i zielone taksówki
      • Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
      • Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
      • Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond

      … i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy

      Jak?

      Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej. Uczestnicy warsztatu będą mieli szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować i przedyskutować swoje, nie zawsze racjonalne, zachowania i reakcje, zidentyfikować pułapki, czyhające na konsumentów oraz nauczyć się sobie z nimi radzić - jako kupujący i sprzedający.

      Dla kogo?

      Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających wiedzę na temat marketingu, nie mających jednak wiedzy na temat psychologii zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej.

      Dodatkowe informacje

      Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta
      Szkolenie może zostać zorganizowane jako zamknięte

      Ilość wyświetleń oferty: 740

      1 790,00 zł + VAT (23%)

      v
      Zaczyna się za:

      Miejsce i termin szkolenia

      • Biurowiec Atrium Centrum, Warszawa
      • Al. Jana Pawła II 00-867 Warszawa
      • Termin:   29.09.2022 09:00 - 30.09.2022 16:00
      • Zaczyna się za:  91d 5h 41m
      • Cena netto: 1 790,00 zł

      AKADEMIA MARKETINGU ATRIUM ▶

      Al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa

      tel: 530502000

      email: beata.skorubska@szkoleniaatrium.pl