Warszawa
Marketing
Otwarte
Nr szkolenia 3002

Psychologia zachowań konsumenckich

Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
0,00 (0 ocen)
Dodaj do mapy szkoleń
Obserwuj

Opis szkolenia

Ogromna konkurencja i wysycenie rynku sprawia, że tylko profesjonaliści są w stanie się na nim utrzymać. Sama wiedza marketingowa jednak nie wystarczy. Okazuje się, ze człowiek nie jest tak racjonalny, jak chciały tego klasyczne modele ekonomiczne popytu i podaży - a homo-economicus – nie istnieje. „Człowiek nieracjonalny” to jednak nie „człowiek nieprzewidywalny”. Ale - by przewidzieć jego zachowanie - potrzebna jest wiedza psychologiczna, poznanie i rozszyfrowanie jego potrzeb, pragnień i zachowań. Zrozumienie konsumenta to dziś klucz do marketingowego sukcesu.

Na szkoleniu dowiesz się, jakie są poznawcze, emocjonalne i motywacyjne procesy leżące u podstaw konkretnych zachowań konsumenckich i jak można na nie skutecznie oddziaływać. Nauczysz się rozpoznawać zjawiska psychologiczne w strategiach marketingowych, w procesie segmentacji rynku i w trakcie tworzenia wizerunku firmy i jej produktów.

Dowiesz się:

  • Jakie są psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich
  • Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
  • Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
  • Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje
  • Dlaczego zbyt wiele możliwości wyboru to tak naprawdę pułapka i jak z niej wyjść

Cel szkolenia

Korzyści ze szkolenia / szkolenie pomoże w:

  • tworzeniu skutecznych strategii marketingowych w oparciu o znajomość psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej 
  • budowaniu strategii kontrolowania zachowań konsumentów w oparciu o procesy emocjonalne i poznawcze
  • identyfikowaniu słabych i silnych stron marki własnej i marek konkurencyjnych i właściwe pozycjonowanie marki na rynku
  • tworzeniu pozytywnego afektu/sympatii do marki

Plan szkolenia

PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH

PROGRAM SZKOLENIA

1. Jak powstaje wiedza konsumenta – czyli skąd wiemy to, co wiemy

  • Jak uczymy się
  • Jak zapamiętujemy
  • Jak wybieramy
  • Jak kupujemy
  • I jak racjonalizujemy podjęte decyzje

2. Jak kształtują się postawy i jak wpływają na nasze wybory życiowe i konsumenckie

3. Dlaczego konstrukcja postawy stabilnej, jednowymiarowej i świadomej odchodzi w niebyt, czym są postawy utajone i co z tego wynika

4. Czym jest warunkowanie ewaluatywne i doświadczanie produktu 

5. Jak wyglądają i w jakim stopniu działają modele decyzji zakupowych (EKB, Fishbeina i Ajzena) 

6. Czym są AIDA i DAGMAR i dlaczego – choć warto je znać, już nam nie wystarczają

7. Czym są VALS, VALS 2 i Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem

8. Czym jest wizerunek marki i produktu i co na nie wpływa

9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie, jakie badania należy robić i ile może kosztować ich nie zrobienie 

A ponadto: 

  • Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
  • Poszukasz jajka w cieście
  • Poznasz tajemnicę czarnej perły
  • Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
  • Policzysz czarne i zielone taksówki
  • Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
  • Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
  • Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond

… i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej. Uczestnicy warsztatu będą mieli szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować i przedyskutować swoje, nie zawsze racjonalne, zachowania i reakcje, zidentyfikować pułapki, czyhające na konsumentów oraz nauczyć się sobie z nimi radzić - jako kupujący i sprzedający.

Dla kogo?

Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających wiedzę na temat marketingu, nie mających jednak wiedzy na temat psychologii zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej.

Dodatkowe informacje

Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta

Ilość wyświetleń oferty: 31

1 450,00 zł + VAT (23%)

v
Zaczyna się za:

Miejsce i termin szkolenia

  • ONLINE
  • 00-867 Warszawa
  • Termin:   27.07.2021 09:00 - 28.07.2021 16:00
  • Zaczyna się za:  33d 19h 16m
  • Cena netto: 1 450,00 zł

AKADEMIA MARKETINGU ATRIUM ▶

Al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa

tel: 530502000

email: beata.skorubska@szkoleniaatrium.pl