PROGRAM SZKOLENIA DZIEŃ PIERWSZY
1. Trendy i wyzwania w zarządzaniu cenami
- Zmiany w funkcjonowaniu biznesów
- Odpowiedzialność za ceny w organizacji – podział ról
- Przekonania ludzkie jako siła napędowa lub bloker działań cenowych
- Efekty zewnętrzne
2. Czym jest cena dla klienta a czym dla przedsiębiorcy?
- Pojęcia w pricingu: cena, polityka cenowa, strategia cenowa
- Marża i narzut - różnice
- Elementy, które kształtują ceny i wpływają na ich odbiór z perspektywy różnych uczestników rynku
- Zasada 3C w ustalaniu cen
3.
Metody ustalania cen - warsztat z ustalaniem ceny - 12 kroków do udanej strategii cenowej
- Zespołowa analiza założeń i propozycji cenowych
- Prezentacja ceny przed zespołem handlowym, managerem, zarządem
4. Strategie cenowe w tradycyjnych kanałach sprzedaży i e-commerce
- Czym jest strategia i dlaczego się ich boimy
- Strategia oparta na wartości – sposoby tworzenia wartości
- Strategie w oparciu o klienta
- Strategie w oparciu o konkurencję
- Cechy wygrywających strategii cenowych
- Case studies z rynku polskiego i rynków zagranicznych
DZIEŃ DRUGI
1. Zarządzanie cenami
- Strategie w dobie kryzysu i inflacji
- Przejęcie marki przez nowego właściciela i reaktywowanie marki
- Polityka rabatowa i sposoby na ograniczanie rabatów
- Strategiczne obniżki cen a regularne rabatowanie
- Nieszablonowe sposoby na zarządzanie ceną w fazie schyłkowej produktu
2. Krajobraz cen – narzędzie do wizualizacji położenia cenowego i podejmowania strategicznych decyzji
- Decyzje o rozszerzaniu asortymentu w kontekście cen
- Szanse i zagrożenia wynikające z posiadania marek z różnych półek cenowych
3. Psychologia w zarządzaniu cenami
- Znaczenie mechanizmów psychologicznych
- Praktyczne triki wzmacniające cenę poparte przykładami (kotwice cenowe, wysokość rabatów, magia środka, itp.)
4. Komunikacja w pricingu
- Komunikacyjna rola ceny
- Dlaczego nasze produkty mają takie ceny – komunikacja marketingu z zespołami handlowymi
- Komunikacja z klientami zewnętrznymi podczas wprowadzania produktu i wdrażania polityki cenowej
- Komunikacja zmian cenowych
5. Polityka cenowa w firmie
- Jakie firmy mają politykę cenową a jakie nie
- Przykłady tzw. inteligentnych polityk cenowych
- Idealny opiekun cen
- Sposoby na zmianę polityki cenowej w organizacji
- Mój plan na zmianę