✅ Merchandising i Category Management
Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
Dodaj do mapy szkoleń
W mapie szkoleń
Opis szkolenia
Cel szkolenia
Czego się nauczysz na szkoleniu?- Procesu zarządzania kategorią
- Budowania drzewka asortymentowego kategorii
- Zastosowania roli i strategii kategorii
- Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
- Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
- Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii
- Dzięki wiedzy z zarządzania kategorią KAM będzie posiadał realny wpływ na zarządzanie kategorią podczas rozmowy z kupcem, zrozumie zasady, którymi kieruje się kupiec przy doborze asortymentu
- Na szkoleniu przygotujemy argumentację sprzedażową do wprowadzenia nowości w sieci czy rozszerzenia kategorii
DLA KOGO SZKOLENIE?- Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
- Managerów sklepów detaliczych
- Producentów sektora FMCG, DIY, Elektro, aptek
- Przedstawicieli sieci handlowych
- Sprzedawców, przedstawicieli handlowych, sales managerów
Grupa docelowa
specjalista marketingu
specjalista sprzedaży
menedżer marketingu
menedżer sprzedaży
Korzyści dla firmy
zrozumienie kluczowych narzędzi trade marketingu, uporządkowanie wiedzy oraz znajomości najważniejszych pojęć,
pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi trade marketingu, także w obszarze strategii e-commerce,
ukierunkowanie umiejętności w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb – dzięki odrębnym elementom szkolenia dla firm B2C oraz B2B,
sprawdzenie własnych umiejętności i strategii działania, dzięki grze symulacyjnej TRADE MARKETING,
kształtowanie kompetencji w zakresie opracowywania spójnych planów działań trade marketingowych,
rozwój umiejętności wykorzystania kluczowych narzędzi trade marketingu w codziennej pracy
Korzyści dla uczestnika
zrozumienie kluczowych narzędzi trade marketingu, uporządkowanie wiedzy oraz znajomości najważniejszych pojęć,
pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi trade marketingu, także w obszarze strategii e-commerce,
ukierunkowanie umiejętności w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb – dzięki odrębnym elementom szkolenia dla firm B2C oraz B2B,
sprawdzenie własnych umiejętności i strategii działania, dzięki grze symulacyjnej TRADE MARKETING,
kształtowanie kompetencji w zakresie opracowywania spójnych planów działań trade marketingowych,
rozwój umiejętności wykorzystania kluczowych narzędzi trade marketingu w codziennej pracy
Plan szkolenia
MODUŁ 1 Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią- Wprowadzenie do zarządzania kategorią
- Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
- Elementy i proces zarządzania kategorią
- Instrumenty marketingowe stosowane w zarządzaniu kategorią
- Spojrzenie na proces zarządzania kategoria od strony celów kupca i KAM-a
MODUŁ 2 Strategia kategorii- Struktura kategorii - cele i zasady budowania drzewka asortymentowego
- Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca
Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu: - Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego.
- Kryteria przeznaczenia produktów.
- Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają.
- Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?
- Produkty opiniotwórcze i ich rola (cena, dostępność, switch).
- Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?
Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii MODUŁ 3 Analizy i dane dotyczące rynku w celu oceny kategorii- Analizy firm badawczych - dane odnoszące się do dystrybucji numerycznej, sell in/out op-wart-cena
- Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku
- Macierze danych dotyczących wyboru producenta / dystrybutora
- Decyzja związane z analizą danych i potencjałem produktu w kategorii
MODUŁ 4 Role i strategie kategorii- Rodzaje ról w kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
- Znaczenie strategii kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w strategiach
- Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku.
MODUŁ 5 Dobór instrumentów marketingowych do strategii kategorii- Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
- Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
- Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja
MODUŁ 6 Ocena efektywności kategorii- Elementy matematyki handlowej i ujednolicenie pojęć
- Wskaźniki oceny kategorii z punktu widzenia kupca - TOP 5
- ĆWICZENIE: określanie celów biznesowych dla wybranych kategorii
Metodologia
Praktyczny warsztat - przekonaj się
Dodatkowe informacje
Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta
Szkolenie może zostać zorganizowane jako zamknięte
Ilość wyświetleń oferty: 5458
|