Warszawa
Sprzedaż
Otwarte
Nr szkolenia 2173

✅ Merchandising i Category Management

Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
0,00 (0 ocen)
Dodaj do mapy szkoleń
Obserwuj

Opis szkolenia

Zamów szkolenie:

https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/category-management/

TRENER: Roman Szymczak

Kontakt: szkolenia@szkoleniaatrium.pl, tel. 607 710 797, 530 502 000

    Cel szkolenia

    Czego się nauczysz na szkoleniu?

    • Procesu zarządzania kategorią
    • Budowania drzewka asortymentowego kategorii
    • Zastosowania roli i strategii kategorii
    • Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
    • Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
    • Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii
    • Dzięki wiedzy z zarządzania kategorią KAM będzie posiadał realny wpływ na zarządzanie kategorią podczas rozmowy z kupcem, zrozumie zasady, którymi kieruje się kupiec przy doborze asortymentu
    • Na szkoleniu przygotujemy argumentację sprzedażową do wprowadzenia nowości w sieci czy rozszerzenia kategorii

    DLA KOGO SZKOLENIE?

    • Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
    • Managerów sklepów detaliczych
    • Producentów sektora FMCG, DIY, Elektro, aptek
    • Przedstawicieli sieci handlowych
    • Sprzedawców, przedstawicieli handlowych, sales managerów

    Grupa docelowa

    specjalista marketingu specjalista sprzedaży menedżer marketingu menedżer sprzedaży

    Korzyści dla firmy

    zrozumienie kluczowych narzędzi trade marketingu, uporządkowanie wiedzy oraz znajomości najważniejszych pojęć, pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi trade marketingu, także w obszarze strategii e-commerce, ukierunkowanie umiejętności w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb – dzięki odrębnym elementom szkolenia dla firm B2C oraz B2B, sprawdzenie własnych umiejętności i strategii działania, dzięki grze symulacyjnej TRADE MARKETING, kształtowanie kompetencji w zakresie opracowywania spójnych planów działań trade marketingowych, rozwój umiejętności wykorzystania kluczowych narzędzi trade marketingu w codziennej pracy

    Korzyści dla uczestnika

    zrozumienie kluczowych narzędzi trade marketingu, uporządkowanie wiedzy oraz znajomości najważniejszych pojęć, pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi trade marketingu, także w obszarze strategii e-commerce, ukierunkowanie umiejętności w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb – dzięki odrębnym elementom szkolenia dla firm B2C oraz B2B, sprawdzenie własnych umiejętności i strategii działania, dzięki grze symulacyjnej TRADE MARKETING, kształtowanie kompetencji w zakresie opracowywania spójnych planów działań trade marketingowych, rozwój umiejętności wykorzystania kluczowych narzędzi trade marketingu w codziennej pracy

    Plan szkolenia

    MODUŁ 1
    Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią

    • Wprowadzenie do zarządzania kategorią
    • Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
    • Elementy i proces zarządzania kategorią
    • Instrumenty marketingowe stosowane w zarządzaniu kategorią
    • Spojrzenie na proces zarządzania kategoria od strony celów kupca i KAM-a

    MODUŁ 2
    Strategia kategorii

    • Struktura kategorii - cele i zasady budowania drzewka asortymentowego
    • Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca

    Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu:

    • Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego.
    • Kryteria przeznaczenia produktów.
    • Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają.
    • Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?
    • Produkty opiniotwórcze i ich rola (cena, dostępność, switch).
    • Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?

    Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii

    MODUŁ 3
    Analizy i dane dotyczące rynku w celu oceny kategorii

    • Analizy firm badawczych - dane odnoszące się do dystrybucji numerycznej, sell in/out op-wart-cena
    • Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku
    • Macierze danych dotyczących wyboru producenta / dystrybutora
    • Decyzja związane z analizą danych i potencjałem produktu w kategorii

    MODUŁ 4
    Role i strategie kategorii

    • Rodzaje ról w kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
    • Znaczenie strategii kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w strategiach
    • Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku.

    MODUŁ 5
    Dobór instrumentów marketingowych do strategii kategorii

    • Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
    • Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
    • Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja

    MODUŁ 6
    Ocena efektywności kategorii

    • Elementy matematyki handlowej i ujednolicenie pojęć
    • Wskaźniki oceny kategorii z punktu widzenia kupca - TOP 5
    • ĆWICZENIE: określanie celów biznesowych dla wybranych kategorii

        Metodologia

        Praktyczny warsztat - przekonaj się

        Dodatkowe informacje

        Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta
        Szkolenie może zostać zorganizowane jako zamknięte

        Ilość wyświetleń oferty: 4401

        1 844,00 zł + VAT (23%)

        v
        Zaczyna się za:

        Miejsce i termin szkolenia

        • Biurowiec Atrium Centrum, Warszawa
        • Al. Jana Pawła II 00-867 Warszawa
        • Termin:   17.10.2022 09:00 - 18.10.2022 17:00
        • Zaczyna się za:  62d 21h 40m
        • Ilość dostępnych miejsc:  10
        • Cena netto: 1 844,00 zł

        AKADEMIA MARKETINGU ATRIUM ▶

        Al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa

        tel: 530502000

        email: beata.skorubska@szkoleniaatrium.pl