Dzień I Strategia aktywności online
1. BUDOWANIE STRATEGII PROMOCJI ONLINE I DZIAŁANIA TAKTYCZNE W E-MARKETINGU
Ewolucja zachowań online - efekt ZMOT, ROPO, CX
Model komunikacji promocyjnej (piramida IAB) – od świadomości do sprzedaży i rekomendacji
Planowanie kampanii reklamowej krok po kroku – podejście brandingowe vs direct response
Planowanie i dobór powierzchni mediowej – model POE
Przegląd rozwiązań e-promocji od A do Z – jak dobierać narzędzia do celów kampanii online?
Koszty i efektywność formatów promocyjnych w sieci
Jak przygotować brief , wybrać agencję i dobrać model rozliczeń?
Ćwiczenie praktyczne – strategia promocji online – planowanie kampanii online
2. Projektowanie i optymalizacja WWW
Od brandingu przez mikrokonwersję do sprzedaży – jak wybrać model serwisu dostosowany do celów kampanii online?
Ewolucja WWW – 7 trendów w projektowaniu serwisów WWW
Makietowanie krok po kroku – od pomysłu i logiki po grafikę i konwersję
Grafika, treść, CTA – jak skutecznie optymalizować WWW?
3. Pomiar sukcesu i analityka w oparciu o narzędzia Google
Podstawowe parametry skuteczności działań w e-marketingu
Badanie ilościowe i jakościowe – 3 formy weryfikacji skuteczności: ile? Kto? Jak?
Przegląd rozwiązań badacza online – od bezpłatnych narzędzi po modele licencjonowane
Google Analytics – przegląd kluczowych raportów i narzędzi towarzyszących
Dzień 2. Google i Facebook od A do Z - formaty, narzędzia i potencjał największych graczy reklamy online
1. Jak w praktyce wykorzystać Google i jego narzędzia krok po kroku
2. SEO, czyli jak pozycjonować serwis w wynikach wyszukiwania Google
Audyt serwisu pod kątem SEO – jak sprawdzić w praktyce siłę i słabości naszego serwisu?
Strategia pozycjonowania – taktyka on-site i off-site
Optymalizacja serwisu od A do Z – techniczne aspekty i merytoryczna treść
Jak pozyskiwać linki do serwisu, by zwiększyć liczbę linków przychodzących – case study
Narzędziownia w praktyce - weryfikacja serwisu i taktyki pozycjonowania na przykładzie różnych branż i portali.
3. PPC, czyli Google Adwords w praktyce
3Z - zasady realizacji kampanii: po pierwsze algorytm, po drugie dobór słów kluczowych, po trzecie treść reklam
Długi ogon, czyli magia long tail w praktyce
Optymalizacja kampanii AdWords krok po kroku
Panel Google Adwords – Monitoring i raporty zarządzanie kampanią
Typowe błędy w Google AdWords
5. Jak wykorzystać potencjał Facebooka?
6. Facebook od A do Z
Jak budować strategię obecności na Facebooku?
W jaki sposób identyfikować grupę docelową i skutecznie docierać do potencjalnych klientów?
jak pisać angażujące posty i skłaniać do aktywności? - sprytne sposoby na algorytm
zasięg organiczny, płatny, wirusowy od A do Z
reklama na Facebooku (FB Ads Manager) krok po kroku - od celów przez formaty i budżet do pomiaru skuteczności
tips&tricks - czyli czego jeszcze nie wiesz o komunikacji na Facebooku?
Planowanie komunikacji na Facebooku – ćwiczenie praktyczne
7. Moniotoring i optymalizacja działań w social media
social media listening w praktyce
kryzysy w social media – identyfikacja i sposoby na ich zażegnanie
przegląd narzędzi do analityki i monitoringu w sieci
co i jak mierzyć w mediach społecznościowych?