PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1. E-commerce - sprzedaż online, najważniejsze trendy i zachowania klientów
1. Polski rynek e-commerce
- Wielkość, wartość, struktura
- W jakich sklepach online kupują Polacy? Top10 polskich platform sprzedażowych
- Co najczęściej kupują konsumenci w polskim internecie?
2. Inspiracje i zachowania nabywców online - AIDA. Klasyczny lejek zakupowy a Heksagon Hankinsa
- ROPO, Showrooming, ROTOPO
- ZMOT, Mikromomenty
3. Customer journey - ścieżka zakupowa i czynniki decyzyjne - Dlaczego kupujemy online? Dlaczego nie kupujemy?
- Kto robi zakupy online? Jak często? Dlaczego?
- Czynniki wyboru sklepu internetowego
5. Zakupy online z dostawą do domu: dark stores i Q-commerce
6. Trendy, zjawiska i tendencje w e-commerce
- Wygoda Click&Collect
- Sprzedaż wielokanałowa
- Kluczowe daty i sezonowość
- Sztuczna inteligencja, asystenty głosowe, czatboty
7. Trendy społeczne a e-commerce - Greenwashing. Ekologia. Less waste > zero waste. Zrównoważony wzrost
- Nowy CSR: Planet Corporate Responsibility. Beemarketing. Inclusive Marketing. Brand Purpose
- Work-life balance. Betterment. Youniverse
- Ekonomia współdzielenia (sharing). Lepiej być, niż mieć, YOLO
7. Wpływ emocji na decyzje zakupowe - Monitorowanie i modelowanie emocji, sentyment do marki
- Kontrreklamowi. Jak do nich dotrzeć?
- Zakupy jako rozrywka
8. Zjawisko porzuconego koszyka: przyczyny porzucenia koszyka oraz metody ratowania sytuacji
Praktyczne warsztaty. Mapowanie ścieżki podróży i mikromomentów Konsumenta w czasie
Moduł 2. Planowanie sprzedaży w sklepie internetowym - Diagnozowanie potrzeb, budowa oferty
- Metody ustalania wielkości i wartości rynku. Konkurencja, otoczenie rynkowe
- Budżet i strategie ustalania cen
- Modele płatności
- Magazyn, zatowarowanie, logistyka, fulfillment, dostawa do konsumenta, dropshipping, zwroty, śledzenie przesyłek
- Budowa sklepu internetowego. Wybór platformy e-commerce. Inhouse czy outsource?
Praktyczne warsztaty. Projektowanie strategii e-commerce dla producenta z wybranej branży
Moduł 3. Budowa sklepu internetowego - interfejs i treści
1. Rola słów/fraz kluczowych w sklepie internetowym
- Ustalanie słów kluczowych - narzędzia, metody, szukanie inspiracji
- Narzędzia bezpłatne: Google Trends, Search Console, Analytics, Planner słów kluczowych
- Przykłady narzędzi komercyjnych
- Długi ogon a kwestie efektywności, konkurencyjności i kosztów
- Nasycenie treści frazami kluczowymi (ogólne vs precyzyjne, lokalne, semantyczne)
2. Optymalizacja witryny sklepu i SEO
- Optymalizacja kod sklepu internetowego
- Zawartość (content) witryny sklepu
- Zasada E-A-T
- Język odbiorcy. Język korzyści. Formatowanie treści
3. Inbound marketing / link building
- Linkowanie wewnętrzne
- Prawidłowy dobór domeny
- Wspomaganie botów indeksujących
- Aktualne algorytmy Google
- Praktyki zakazane (Black Hat)
3. Planowanie, wdrożenie i monitorowanie pozytywnych doświadczeń klienta (UX/CX)
- Czym jest satysfakcja użytkownika? CX/UX, usability, ergonomia
- Interfejs użytkownika (UI). Czym się różni od UX?
- Rozpoznanie potrzeb. Metody badawcze. Ewaluacja. Makiety
- Heurystyki Nielsena. 10 zasad projektowania użyteczności
- Click tracking, linia zanurzenia, litera F
4. Cross-sell i upsell 5. Mierzenie efektów i interpretacja wskaźników w SEO i UX
Praktyczne warsztaty. Audytowanie SEO i CRO wybranego sklepu intenetowego
Moduł 4. Komunikacja marketingowa sklepu internetowego
1. Rodzaje komunikacji: Online vs offline, Omnichannel, Inbound vs outbound marketing
2. Planowanie kampanii reklamowej
- Etapy planowania kampanii i ustalanie celów
- Filozofia SMART
- Kampanie budujące świadomość, zaangażowanie lub sprzedaż
3. Reklama w wyszukiwarce
- Planowanie reklamy na platformie Google Ads
- Smart Bidding
- Copy w reklamie PPC
- Google Merchant Center
4. Inne skuteczne narzędzia wsparcia sprzedaży internetowej
- E-mail marketing
- Content marketing w lejku zakupowym
- Marketing szeptany i influencerzy, rola opinii zakupowych
- Reklama w mediach społecznościowych
- Marketing afiliacyjny
5. Możliwości wynikające z automatyzacji marketingu
- Audience targeting i personalizacja komunikatów
- Automatyzacja komunikacji, wyzwalacze, scenariusze
- Dynamiczne ustalanie cen
Praktyczne warsztaty. Tworzenie kampanii sprzedażowej w Google Ads dla wybranego produktu
Moduł 5. Komunikacja reklamowa sklepów stacjonarnych w internecie - Profil Firmy w Google (Google Moja Firma) i Google Maps
- Marketing mobilny i geotargetowanie reklam: LBS, geofencing, SMS/MMS
- Marketing zbliżeniowy
- Synchronizacja działań reklamowych producenta (importera, hurtownika) i sklepu internetowego
Praktyczne warsztaty. Budowanie wizytówki firmy w Google Maps
Moduł 6. Analiza sprzedaży w sklepie internetowym - monitoring i mierzenie efektywności kampanii - Mierniki i wskaźniki KPI
- Konwersje, transakcje, cele inteligentne w Google
- Śledzenie skuteczności poszczególnych kanałów
- Zwrot z reklamy i zwrot z inwestycji (ROI)
- Wartość zamówienia
- Długookresowa wartość konsumenta i przeciętny zwrot na wybranym konsumencie
- Satysfakcja Konsumenta oraz inne parametry efektywności
- Google Analytics - podstawy modułu e-commerce
Praktyczne warsztaty. Interpretowanie efektów kampanii reklamowych pomiędzy dwoma kanałami
Moduł 7. Aspekty prawne handlu w internecie
- Przegląd przepisów prawa wpływających na funkcjonowanie sklepu w polskim internecie
- Ochrona Konsumenta
- Nieuczciwe praktyki rynkowe
- Nieuczciwa konkurencja
- Reklama produktów wrażliwych
- Ochrona danych osobowych
- Przesyłanie informacji handlowej a SPAM
- Regulamin sklepu internetowego i polityka prywatności
- Polityka zwrotów
Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów
ZOBACZ INNE NASZE SZKOLENIA Z DIGITAL MARKETINGU I SOCIAL MEDIÓW