Warszawa
Marketing
Otwarte
Nr szkolenia 3086

✅ DESIGN THINKING - PROJEKTOWANIE PRODUKTÓW I USŁUG

Z tym szkoleniem otrzymasz potwierdzenie uczestnictwa
0,00 (0 ocen)
Dodaj do mapy szkoleń
Obserwuj

Opis szkolenia

Zamów szkolenie:

https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/design-thinking/

KONTAKT: SZKOLENIA@SZKOLENIAATRIUM.PL, TEL. 22 211 89 11


Dla kogo szkolenie?
  • Dla menedżerów i specjalistów, którzy chcą moderować procesy innowacji, projektowania usług, produktów czy nowych rozwiązań organizacyjnych, wprowadzania zmian, tworzenia kultury klientocentrycznej w organizacji.    
  • Szkolenie przeznaczone jest dla aktywnych zawodowo menedżerów i liderów każdego szczebla zarządzania, którzy chcą wzmocnić swoje praktyczne umiejętności oraz poznać efektywne narzędzia zarządzania.
  • Szkolenie jest wartościowe dla osób, które przygotowywane są do pełnienia roli menedżera w organizacji na dowolnym szczeblu, m.in. menedżerów marketingu, menedżerów innowacji, menedżerów CX, menedżerów odpowiedzialnych za kulturę organizacyjną i wprowadzanie zmian.  
Korzyści
  • Będziesz mógł pracować jako moderator (facylitator) procesów Design Thinking
  • Dzięki szkoleniu poznasz proces i narzędzia, będziesz w stanie zaplanować go i przeprowadzić w swojej firmie na własne potrzeby.
  • Poznasz też i zrozumiesz DT jako filozofię pracy: dowiesz się na czym polega „myślenie projektowe”, jak rozwijać w sobie tą umiejętność i jak stworzyć skuteczny zespół DT.

Design Thinking (DT) to proces zwykle wykorzystywany do projektowania nowych produktów lub usług albo ulepszania tych już istniejących. Sprawdza się też jako metoda rozwiązywania problemów i wyzwań. DT jest też podejściem i filozofią pracy pomagającym budować kulturę innowacji czy kulturę klientocentryczną w zespole i przedsiębiorstwie.

Forma

Szkolenie ma formę warsztatu. Uczestnicy pracują w zespołach i przechodzą przez cały proces projektowania produktu lub usługi.  Elementy teorii przedstawiane są w formie mini wykładu z wykorzystaniem materiałów filmowych, studiów przypadku i z zaangażowaniem uczestników w formie dyskusji i pracy koncepcyjnej nad ćwiczeniami. Jest to szkolenie dla kreatywnych specjalistów i menedżerów, którzy stale się rozwijają, szukają nowych rozwiązań i chcą o krok przed innymi.

Plan szkolenia

Dzień pierwszy 1. Design Thinking jako proces i jako podejście

  • Etapy procesu Design Thinking
  • Krótka historia podejścia DT
  • Design Thinking a innowacje, strategia błękitnego oceanu
  • Specyfika pracy i wyróżniki podejścia DT
  • Myślenie projektowe – myślenie o potrzebach, myślenie „czasownikami”, myślenie o kontekście
  • Mapa interesariuszy
2. Zespoły Design Thinking
  • Cechy skutecznego zespołu w pracy DT
  • Profilowanie członków zespołu (Basadur Profile - test)
  • Wzorce komunikacyjne wspierające pracę zespołów DT
3. Warsztat. Etap pierwszy DT – Empatia
  • Cele etapu Empatia, źródła wiedzy o użytkownikach
  • Metody prowadzenia badań użytkowników (obserwacje, wywiady pogłębione, shadowingsafari trip, dziennik)
  • Kompetencje badaczy i przydatne narzędzia
  • Dobieranie użytkowników do badań – użytkownicy typowi i skrajni
  • Analizowanie wyników badań (diagram powinowactwa/klastrowanie)
  • Narzędzia wizualizacji wyników badań (persona, mapa empatii, moodboard)
4. Warsztat. Etap drugi DT – Definiowanie wyzwania projektowego
  • Cele etapu – realne potrzeby versus symptomy problemu
  • Analiza wglądów (insights)
  • Matryca kryteriów, matryca propozycji wartości
  • Definiowanie wyzwania (point-of-viewjob-to-be-done)
  • Matryca głębokiego zrozumienia - „20 minut pytań”
  • Pytanie generatywne (how might we?)
Dzień drugi 5. Warsztat. Etap trzeci DT – Generowanie pomysłów
  • Cele etapu – myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
  • Kreatywne rozgrzewki zespołu
  • Indywidualne i grupowe metody generowania pomysłów (burza mózgów)
  • Techniki kreatywne zwiększające wydajność burzy mózgów (m.in.: kapelusze, analogie, SCAMPER)
  • Wybór pomysłów (metoda lejka, głosowanie, decydent, czarny koń)
6. Warsztat. Etap czwarty DT – Prototypowanie
  • Cele tworzenia prototypów
  • Jaki jest dobry prototyp
  • Metody i techniki prototypowania (make it or fake it)
  • Iteracje
7. Warsztat. Etap piąty DT – Testowanie
  • Zasady testowania
  • Dobre praktyki prezentowania prototypów (pitch, eksperyment – doświadczenie)
  • Dobór użytkowników do testów
  • Karta testów (MOSCOW)
  • Analiza i wykorzystanie uzyskanej informacji zwrotnej
8. Design Thinking w małej i dużej firmie 
  • Cykl DT w korporacjach – projekty wdrożeniowe (model Simplexity)
  • DT dla startup’ów i małych firm, sprinty i Lean Startup
  • Projektowanie procesu DT pod wybrany problem biznesowy
9. DNA Innowatora
  • Rozwijanie umiejętności „myślenia projektowego”
  • Sześć zachowań wzmacniających kreatywność i przedsiębiorczość

Dodatkowe informacje

Szkolenie może zostać zorganizowane na terenie firmy klienta

Ilość wyświetleń oferty: 422

2 150,00 zł + VAT (23%)

v
Zaczyna się za:

Miejsce i termin szkolenia

  • Centrum Konferencyjne, Warszawa
  • ul. Ogrodowa 58 00-876 Warszawa
  • Termin:   22.10.2024 10:00 - 23.10.2024 17:00
  • Zaczyna się za:  6d 16h 28m
  • Cena netto: 2 150,00 zł

AKADEMIA MARKETINGU ATRIUM ▶

ul. Ogrodowa 58, 00-876 Warszawa

tel: 222118911

email: atrium.adwords@gmail.com