1. Zarządzanie kategorią
- Wprowadzenie do zarządzania kategorią
- Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
- Elementy i proces zarządzania kategorią
- Spojrzenie na proces zarządzania kategorią od strony celów kupca i producenta
2. Strategia kategorii- Struktura kategorii
- Role kategorii
- Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca
3. Drzewo decyzyjne – budowanie asortymentu:- Drzewo decyzyjne – jak Shopper podejmuje decyzje
- Cele i zasady budowania drzewa decyzyjnego
- Marki własne sieci
- Produkty opiniotwórcze i ich rola
- Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów
4. Merchandising- Rola merchandisingu
- Zasady merchandisingu
- Planogramy – czym są i jak je tworzyć
- Promocje i strefy promocji
- Półka, asortyment, zapasy półkowe
5. Instrumenty marketingowe w Category Management- Zasady 4P
- Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
- Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
- Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja
6. Narzędzia do zarządzania kategorią- Analiza konkurencji
- Analiza SWOT dla kategorii
- Analiza produktów ABC
- Analiza koszyka zakupowego
- Rotacja produktówą
W trakcie szkolenia przedstawiane są przykłady rynkowe, a uczestnicy wykonują ćwiczenia z użyciem poznanej wiedzy i narzędzi.